Weer een stukje gedaan.
Om de diverse elementen goed aan elkaar te kunnen verbinden heb ik besloten Ikea-stijl te gebruiken. Het systeem bestaat uit pen die je in het hout schroeft en een rond geval met een klauwtje dat de kop op de pen aantrekt als je het ronddraait. Ik moest flink rondsnuffelen op het Internet om er achter te komen dat het cam lock connectors zijn. En daarna ging het verder soepel. Alleen waar ik niet genoeg houtdikte heb ga ik schroeven.
Ik heb 50 van elk besteld en ik hoop ze morgen te ontvangen als FedEx tenminste meewerkt.
Omdat ruimtegebrek in de kelder m'n grootste probleem is heb ik besloten elke module af te werken, minus de deuren, en de module te plaatsen waar het uiteindelijk gebruikt gaat worden. De deurtjes kunnen later aangebracht worden. Nu de onderdelen nog los zijn (behalve van module 1) kan ik de gaten voor de verbinders op de boormachine boren wat natuurlijk veel zuiverder gaat. Ook kan ik alles seriematig met één instelling afwerken.
Dus ging ik vrolijk aan de gang om module 1 te lijmen. Alles moest natuurlijk wel haaks komen en welk stuk van m'n uitrusting had de mogelijk tot het haaks verlijmen? De MFT-tafel. Met de Qwas-dogs kon ik alles mooi haaks klemmen. Met een stukje plakband over de lijmnaad voorkwam ik dat er lijm op het MDF-blad kwam.
Dit is het eindschot met het paneel
Dit is de bodemconstructie
Alle balkjes zijn samen gelijmd. Gelukkig had de lijm een lange verwerkingstijd. Al m'n lange klemmen kwamen aan bod plus spanbanden
Hier zijn alle multiplex wanden en bodemdelen gelijmd. Het gaat eindelijk op iets lijken.
Als ik morgen de connectors heb bereid ik de gaten voor en gaat module 1 een etage hoger. Ik moet wel die hoek eerst uitruimen en wat meubilair verplaatsen maar dan is de eerste stap gezet en kan moeder de vrouw er langzaam aan gaan wennen.
Bij de eerste module zijn wat onvolkomenheden aan het licht gekomen zoals te ver doorlopende groeven. Dat hoop ik te vermijden met de volgende module.