Leuk bedacht! Ik vrees dat een net van 6mm dik (die op de kruisingen toch al 12mm dik is) met slechts 15mm dekking nogal funest is voor je beton, waardoor je idd ook die scheurtjes ziet. Ik dacht de minimale dekking 3cm moet zijn... Wel heel leuk bedacht!
Jouw beton kan je ook nat schuren met de machine, dan krijgt hij ook nog eens een mooiere uitstraling.
Alvast een mooi projectje!
Ik vind het er mooi uit zien, kan de stijl erg waarderen.
Enige wat ik me afvraag (na zelf zo'n klein ikea meubeltje te hebben geïnstalleerd met mini lades), waarom zoveel loze ruimte onder de lades?
Omdat daar ruimte voor de sifons e.d. moet worden gehouden. Vooral bij Ikea meubels word daar een ruime marge voor aangehouden.
Het resultaat mag er zijn met het eikenhout. Al zou ik het beton wat egaler willen hebben. Maar smaken verschillen. De greeploze lades vind ik wel geslaagd!
Bedankt voor jou reactie! Inderdaad de dekking is vrij weinig, echter vraag ik me wel af hoe andere betonleveranciers van zo'n bladen dan te werk gaan. Er zijn op internet zat bladen te vinden waarbij ook minimale dekking wordt gehouden? Hun passen dus waarschijnlijk andere betonsamenstelling toe.
Wapening in dit geval is vooral om het scheuren zo gelijkmatig mogelijk te laten verlopen. Scheuren gebeurd altijd, door de krimp tijdens het uitharden. Wapening zorgt voor een verdeling zodat het bij veel kleine scheurtjes blijft ipv een grote. Daarom is in dit geval een fijner net aan te raden. En bij de sparingen mogelijk nog wat extra, omdat daar wat extra spanningen ontstaan door het uitharden.
De aftekening van het staal duidt denk ik op een uitvoeringsfout. Je hebt het blad onderste boven gestort. De laag mortel onder het net had je eerst moeten verdichten. Er blijft nu water op staan. Zitten er ook scheuren? Hou in de gaten dat de epoxy goed blijft. Dat daar ook geen scheuren in komen.
(waarmee) Kan je zelf ook zelfverdichtend beton maken? Dat zou een stuk gunstiger zijn voor dit soort klussen.
Ik vind het meubel trouwens wel erg geslaagd.
Scheuren gebeurd altijd...
(waarmee) Kan je zelf ook zelfverdichtend beton maken? Dat zou een stuk gunstiger zijn voor dit soort klussen.
Ik merk wel dat de rizz te vriend moeten houden als het op betonzaken aankomst. Misschien eens een apart topic aan wijden? Er zijn volgens mij veel die er meer van willen weten.
Ik merk wel dat de rizz te vriend moeten houden als het op betonzaken aankomst. Misschien eens een apart topic aan wijden? Er zijn volgens mij veel die er meer van willen weten.
Of een excursie
Ik vind het ook leuk om er iets meer over te lezen/horen. Rizz bedankt voor de uitleg!