Eiken planken - verdunnen

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
289
RegioRotterdam
Als je het wilt gebruiken voor inleggen/lasersnijden dan heb je neem ik aan geen stukken van meters lengte nodig. Trouwens: kun je met zo'n laser ook groeven branden zoals met een frees? Dan zou je kunnen proberen je vormen in de volle plank te maken en dan de plak af te zagen.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Ik ben bezig met een zelfgelegde tapis parketvloer, en heb daarvoor dunne plankjes commercieel gezaagd hout gekocht. Deze zijn duidelijk met een cirkelzaag vanaf 2 kanten gezaagd, ik vermoed omdat ze zo een smallere zaagsnede kunnen bereiken. Af en toe zit er een oppervlak tussen die duidelijk door de vandikte is gegaan, dat zal de rand zijn van de balk waar de planken van gezaagd zijn.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.090
2.604
Ik denk dat je plankjes uit grote balken zijn gezaagd met een opdeelzaag. Die heeft zaagbladen onder en boven.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Ik had al een vermoeden dat niet iemand met zn zaagtafeltje de hele dag balken aan het omdraaien was😅. Leuk om te leren hoe het werkt in de profi wereld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.