Ik ben bezig met het maken van 2 'Steltman stoeltjes' op kinderformaat. Het prototype is redelijk gelukt, daarom ben ik aan het kijken naar welk hout ik kan gebruiken voor een echt exemplaar. Ik wil niet meteen een vermogen uitgeven aan hout omdat de kans bestaat dat er nog wel een paar kleine foutjes in sluipen. Hout met een mooie tekening is wel een pre. De netto maat die ik nodig heb is 37x80mm, een totale lengte van 2400mm
Als ik in de buurt naar houthandels kijk dan kom ik bijvoorbeeld uit bij Houthandel Polak of Eikenhout.nl
Ik kan een plank eiken van 36x220mm kopen voor €88 maar ik weet niet of dat, ondanks dat het is geschaafd er nog veel af moet. Die ene mm kan ik wel opvangen in het ontwerp.
www.eikenhout.nl
Anders kan ik bij Polak kijken naar Iroko of Iepen. Die planken moeten nog wel worden teruggebracht naar de juiste maten, maar wellicht kan ik dat bij iemand doen met een vandiktebank.
www.houthandelpolak.nl
Zit ik op de juiste weg of moet ik het anders aanpakken?
Als ik in de buurt naar houthandels kijk dan kom ik bijvoorbeeld uit bij Houthandel Polak of Eikenhout.nl
Ik kan een plank eiken van 36x220mm kopen voor €88 maar ik weet niet of dat, ondanks dat het is geschaafd er nog veel af moet. Die ene mm kan ik wel opvangen in het ontwerp.
Eikenhout.nl
Eiken meubelhout kopen Met onze eiken meubelhout maak je de mooiste tafels, kastenwanden, keukenkastjes, legplanken en wandpanelen. En dan hebben
Anders kan ik bij Polak kijken naar Iroko of Iepen. Die planken moeten nog wel worden teruggebracht naar de juiste maten, maar wellicht kan ik dat bij iemand doen met een vandiktebank.
Meubelplanken / Meubelhout | Houthandel Polak
Bij Houthandel Polak bieden wij een unieke selectie meubelhouten en meubelplanken die uitblinken in diversiteit en kwaliteit. Of u nu op zoek bent naar breed, lang, dun of dik meubelhout, wij hebben het perfecte materiaal om aan al uw behoeften te voldoen. Onze zorgvuldig geselecteerde...

Zit ik op de juiste weg of moet ik het anders aanpakken?