Een kistjes/klein meubel wedstrijd?

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Al vast wat inspiratie, de focus ligt wat te veel op kistjes, er zijn natuurlijk genoeg andere leuke dingen om je creativiteit en handvaardigheid op los te laten.
Ik zou nog graag een aantal mensen willen spreken deze week en dan kunnen we wel zo ongeveer los.

jaap

lampje hond.jpgkrukje.jpghouten naaldhakken.jpgBIAGNA-003.jpghangend kasjte 2.jpgbandsawn-boxes-main-700x394.jpgburo opruimer.jpgbijzettafeltje.jpglampje mannetje.jpg
willy3.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: McTucker en jpandriesse

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Ik wil wel in de jury, aangezien ik geen tijd heb om een kissie te maken.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik vind veel goed als ik maar niet op die hakken hoef te lopen.
Die had ik er speciaal voor jou bijgezet Wim ....

Het zijn zo wat voorbeelden. Alleen kistjes is te saai en van goedkoop hout zijn prachtige dingen te maken. Het esdoornblad is extra bijzonder; dat is gemaakt door de vader van Kor (Kies voor hout, fijnstof). Hij was al 87 toen hij aan zijn eerste houtsnijwerkje begon, dit esdoornblad, als cadeautje voor zijn dochter in Canada. Het is wel een doorzetter en een perfectionist, een gepassioneerd mens.

Laat je daardoor niet ontmoedigen maar juist inspireren.

jaap.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Wim, daar had ik me al wel op verheugd :D

@KrisG Niet laten ontmoedigen, het gaat volgens mij ook om idee en inzet.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Toffe foto's. Is zeker voer tot nadenken.
Ik doe ook graag mee, maar mogelijk is een deadline na kerst niet haalbaar voor mij. Met een verhuizing/verbouwing, drie jonge kids en werk, heb ik te weinig mogelijkheden om onder tijdsdruk iets te maken.
Maar ik zal kijken of het lukt. Ik heb veel toffe ideeën, waar ik graag mee aan de slag ga.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Wie is de jury eigenlijk?
Ik denk dat we dezelfde mensen vragen die ook jureren op de Open Dag Hout. Alex Hemme, jarenlang medewerker Baptist, Sergej Kirilov meubelmaker, Marcel Bilow prof aan TU Delft, Bas Hemmen won ooit de kistjeswedstrijd bij Baptist en mede organisator en er staan nog wel een aantal op het lijstje.
We (wij hier met elkaar) moeten ook nog een besluit nemen hoe we het gaan doen. Mijn voorstel is om de eerste selectie via foto's te doen en dan de uitgekozen werkstukken live beoordelen. Dat kan door ze b.v. bij 2 of 3 punten in te leveren, dan denk ik aan winkels aan Baptist, Gereedschappro etc. En de de werkstukken daar ook een tijdje staan. Iemand die het niet eens is met de eerste schifting moet wel een gelegenheid hebben voor een 2e beoordeling, dat zou dan ook daar kunnen.

Voor de inspiratie nog een foto met 2 prachtige kistjes van Matt Kenney, simpel met een geverfd deksel, maar zelf vind ik dit super mooi en strak werk.

En een filmpje van een houtbewerker die een miniatuur Royal Enfield motorfiets na maakt. Beide heel verschillend werk maar met evenveel respect voor de maker.

jaap



1430338074.png

 
  • Leuk
Waarderingen: meron

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
444
594
47
Breda
Ik ben bezig met de bouw van een tijdelijke woning/vakantie huisje van hout.
Telt dat ook mee? ;)


(Zal alleen niet klaar zijn dit jaar...)
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
Ik adviseer ( behalve de Winnaar per genoemde categorieën ) om ook een speciale prijs uit te reiken voor:
- origineelste idee ( staat los van materiaal en geld)
- beste / meest informatieve bouwverslag
- beste foto

dat stimuleert en beloond inzet buiten de houtvaardigheid. Kost geen geld en beginnende Houtbewerkers kunnen zich toch onderscheiden.

veel succes, ik ga het volgen. (doe niet mee ivm deadline verbouwing)
groet, Peter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.