Een kistjes/klein meubel wedstrijd?

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Kijk leuke discussie.... het is hier toch een positief forum met een zeer open en goede sfeer. Dan kan iedereen er toch op vertrouwen dat de jury alle aspecten op waarde meeweegt en prima kan zien of iets mooi is door duur hout of door goed vakmanschap... iets uit pallethout zal minder perfect zijn dan iets uit het prachtigste stuk fijnhout (aanname , hoeft natuurlijk niet) maar daarmee hoeft het nog niet minder mooi of knap gemaakt te zijn.

Niet een mooi initiatief en veel positieve reactie doordenken door wat er wel niet allemaal oneerlijk kan zijn en hoe slecht de jury alles wel mee kan wegen en hoeveel voordeel de ander heeft. Als je je daarover zorgen maakt vraag dan wie je goeie gereedschap wil gebruiken of stuur iemand die zegt ik wil iets maar heb geen geld een mooi stuk hout.

Dus laten we niet bedenken wat er allemaal fout kan gaan maar lekker positief vertrouwen hebben in de jury en elkaars prachtige stukken bewonderen. Gezeur en afgunst is er al genoeg en er zijn vast prijsjes te bedenken en bijzondere waarderingen voor diverse stukken....

gewoon lekker positief lekker geen gezeur :)

En bovenal de soort olympische gedachte, winnen is belangrijker dan meedoen..... uh andersom :devilish: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Mijn voorstel voor onze kistjes wedstrijd...... waarvan de naam op voorhand al niet deugt.

  • in basis 3 categorien, houtsnijden, houtdraaien, meubelmaken
  • start vanaf morgen 1 november (was anders Open Dag Hout geweest)
  • werkstukken moeten draagbaar zjin
  • materiaal keuze vrij, misschien wel leuk om bij het werkstuk te vermelden wat de materiaalkosten (incl afwerken) geweest zijn. Een stuk ebben wat je krijgt zou bij de houthandel wel b.v. 40 euro kosten... of 20 kg epoxy oid, bladgoud verzin het maar.
  • van alle deelnemende werkstukken is een kleine bouwbeschrijving met foto's en eventueel filmpje te zien op het forum. Komt een aparte rubriek voor.
  • Meerdere inzendingen per deelnemer mogelijk ....
  • onafhankelijke jury, een deelnemer die zich niet goed behandeld voelt krijgt de kans bij een klachtencommissie zijn verhaal te doen en eventuele revanche.
  • Leuke prijzen per categorie en een publieksprijs via een poll op het forum.
  • Einddatum ergens in januari.
  • Deelnemers moeten bereid zijn hun werkstuk enige tijd ter beschikking te stellen voor de jury en om ten toon te stellen (waarover nog geen invulling is....)
  • Deelnemers krijgen eeuwige roem in een aparte galerij of rubriek op het forum.

Kan iedereen zich hier wat in vinden?

jaap
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
@baas : De in #85 voorgestelde opzet lijkt me prima. Ik heb nog wel een paar organisatorische puntjes:

1. Ik weet niet of de volgende inzendingen welkom zijn maar vallen dan het veelbesproken kistje, de gelamineerde kandelaars, een zelfgemaakte schaaf, een trapauto voor je kleinkind, de miniatuur zaagmolen en het 3D gefreesde kunstobject allen in de categorie meubelmaken?
Dan misschien beter de titel van deze categorie aanpassen naar kleinmeubilair en overige. Of simpelweg ter onderscheid van gedraaid en gesneden: overige technieken.

2. Je noemt een aparte rubriek voor bouwbeschrijving en beeldmateriaal.
Is het de bedoeling dat de deelnemers zelf hun inzendingen in die rubriek plaatsen, of nemen alle geplaatste werkstukken tussen 1-11 en ergens in januari automatisch deel, of uitsluitend indien de inzender een bepaalde code in de titel opneemt, of komen er (tijdelijke) sub-rubrieken onder de betreffende forumrubrieken, of... ?
Niet dat ik nu zelf al een inzending klaar heb, maar het is vandaag 1-11 en sommige leden zijn verbazingwekkend snel. Waar moeten ze dan plaatsen?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@baas : De in #85 voorgestelde opzet lijkt me prima. Ik heb nog wel een paar organisatorische puntjes:

1. Ik weet niet of de volgende inzendingen welkom zijn maar vallen dan het veelbesproken kistje, de gelamineerde kandelaars, een zelfgemaakte schaaf, een trapauto voor je kleinkind, de miniatuur zaagmolen en het 3D gefreesde kunstobject allen in de categorie meubelmaken?
Dan misschien beter de titel van deze categorie aanpassen naar kleinmeubilair en overige. Of simpelweg ter onderscheid van gedraaid en gesneden: overige technieken.

2. Je noemt een aparte rubriek voor bouwbeschrijving en beeldmateriaal.
Is het de bedoeling dat de deelnemers zelf hun inzendingen in die rubriek plaatsen, of nemen alle geplaatste werkstukken tussen 1-11 en ergens in januari automatisch deel, of uitsluitend indien de inzender een bepaalde code in de titel opneemt, of komen er (tijdelijke) sub-rubrieken onder de betreffende forumrubrieken, of... ?
Niet dat ik nu zelf al een inzending klaar heb, maar het is vandaag 1-11 en sommige leden zijn verbazingwekkend snel. Waar moeten ze dan plaatsen?
Punt 1 is helemaal correct Kor, goede aanvulling ik zal het duidelijker omschrijven. Doel is dat we niet willen uitsluiten, maar zoveel mogelijk forummers de gelegenheid willen geven mee te doen.

Punt 2. Er komt asap een aparte rubriek, als je mee wilt doen plaats je daar een beschrijving hoe je je inzending(en) gemaakt hebt. Stukje tekst, foto's, filmpje etc.

jaap

ps. voor de nieuwkomers: baas als beheerder van de website en jaap als forummer/moderator zijn dezelfde jaap bosma
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.