ik kijk graag YT, het is een grote bron op allerlei gebied, Musici die voor 1 keer samenspelen b.v. mijn geliefde hout hobby zijn maar paar voorbeelden. Vanwege de algoritmes kijk ik nauwelijks naar politieke onderwerpen om te voorkomen dat ik overspoelt wordt met dingen die ik niet wil zien.
Maar de meer recente stroom AI filmpjes, hebben het kijken er niet leuker op gemaakt. De filmpjes over de tung olie ontschoten aan die aandacht, maar met al die AI invloede/creaties wordt zo'n onwerkelijke wereld waar ik me niet altijd helemaal happy bij voel.
Ik weet het, je hebt de artistieke oorsprong van een creator, of het Rembrandt is of Disney of iemand die met een idee en een AI tool beeldmateriaal laat maken, dat zou om het even moeten zijn.
Er is tegenwoordig zo veel bagger met enkel als doel geld te genereren met beeldmateriaal dat heel kortstondig je aandacht moet trekken met iets wat onwerkelijk lijkt en ook vaak is..
Fotografen als Henri Cartier Bresson, Cas Oorthuys, Ed van der Elsken, Paul Huf, Ansel Adams wisten het moment te pakken, beheersten de techniek en hun apparatuur en hadden een eind resultaat voor ogen waar ze elke keer naar toe werkten. Hetzelfde geldt voor musici.
Wat een armoede is het dan om met IT tools die je bij lange niet begrijpt hoe ze werken, met geld gedreven ideeën allerlei flut te maken.
jaap