Gezien we onze buitentafel wat groter wilden, ben ik aan de slag gegaan in Fusion en kwam ik tot dit ontwerp:
Afmetingen zijn ongeveer 3m60 x 97cm

Project begonnen met de lange Douglas balken te schaven op de A3-31, waarvoor ik wat extra tafeluitbreidingen
gemaakt heb uit MDF.

De onderkant van de balken werden voorzien van twee groeven om de werking te beperken (tafel staat
blootgesteld aan alle elementen).

Balken werden vervolgens afgerond en al verbonden met drie dwarslatten - gezien er toch al wat spanning op
sommige balken zat, zijn er lijmklemmen en afstandsblokjes gebruikt om alles uit te lijnen.

De kopse kanten werden voorzien van gaten mbv de DF700 om zo het rekeind te verbinden (er werd
telkens maar 1 pen gelijmd zodat er nog ruimte is voor uitzetten).

De twee A-poten werden ook dmv Domino's verbonden en verlijmd.

Vervolg in volgende post
Afmetingen zijn ongeveer 3m60 x 97cm

Project begonnen met de lange Douglas balken te schaven op de A3-31, waarvoor ik wat extra tafeluitbreidingen
gemaakt heb uit MDF.

De onderkant van de balken werden voorzien van twee groeven om de werking te beperken (tafel staat
blootgesteld aan alle elementen).

Balken werden vervolgens afgerond en al verbonden met drie dwarslatten - gezien er toch al wat spanning op
sommige balken zat, zijn er lijmklemmen en afstandsblokjes gebruikt om alles uit te lijnen.

De kopse kanten werden voorzien van gaten mbv de DF700 om zo het rekeind te verbinden (er werd
telkens maar 1 pen gelijmd zodat er nog ruimte is voor uitzetten).

De twee A-poten werden ook dmv Domino's verbonden en verlijmd.

Vervolg in volgende post