Vanmiddag even de laatste domino gaten gemaakt en de boel even droog gepast. Met die domino's is de structuur al heel erg stevig ondanks dat er niks geklemd zit. Mooi stuk gereedschap blijft dat.
De hoogte van de bovenkant van het blad is nu 72,5 cm en dat is 2,5 cm minder dan ik van plan was. Ik heb als referentie onze huidige keukentafel genomen. De poten staan onder een hoek van 5 graden naar binnen toe al kun je dat op de fotos erg slecht zien.
Door al die hoeken heb ik iets meer van mijn hoogte verloren dan ik van plan was. Ik overweeg nu onder de poten een soort voetjes van 2,5 cm te zetten in contrasterend hardhout. Wellicht goed tegen optrekkend vocht? Of is dat gewoon een dom idee? Het moet wel precies doorlopen in de lijn van de huidige poten natuurlijk maar die 2,5 cm maakt net genoeg uit. Als hoogte van de bank denk ik nu aan 45 cm.
Of zou ik de bank gewoon 2,5 cm lager maken?
Tevens merk ik dat het blad al een klein beetje begint krom te trekken. Ik kan over dat doodzagen niet vinden hoe diep in dan ongeveer zou moeten zagen. Het blad is nu 4,5 cm dik. Meer of minder dan de helft diep? Of zou ik juist een paar hoekijzers infrezen aan de onderkant om hem vlak te houden?
Ook wil ik nog een paar balken op de kop van het blad zetten (breadboards, ik weet de NL term niet) Dit zou ook iets moeten doen voor het vlak houden maar ik betwijfel of dat genoeg is.
Alvast dan voor jullie meedenken en advies.