Zeeg kun je Googelen, hoog of laag is, net als een driehoek, ook wel een voorstelling van te maken tochJe kunt een zeeg maken met een laag profiel, driehoekconstructie boven of een hoog profiel.
Denk je dat de vraagsteller dat begrijpt ?
Zeeg kun je Googelen, hoog of laag is, net als een driehoek, ook wel een voorstelling van te maken tochJe kunt een zeeg maken met een laag profiel, driehoekconstructie boven of een hoog profiel.
Denk je dat de vraagsteller dat begrijpt ?
inderdaadZeeg kun je Googelen
Als ik de vierkanten ringbalk vervang door 250 x 70 (dit is qua hoogte voldoende voor 5 meter overspanning, toch?) mag ik dan de dakbalken (150x50) in de ringbalk laten vallen, of geeft dit te veel verzwakking?Vierkant is overigens een waardeloze vorm voor balken met een 75*300 (de zelfde hoeveelheid hout) ben je een factor 2 sterker en een factor 4 stijver
zo los uit de pols, zonder rekenwerk zeg ik dat de strips dan onder in de balk zouden moetenHet tuinhuis is aan vervanging toe, dus willen we dit vervangen door een nieuw tuinhuis met daarnaast een overkapping, alles van douglas hout.
Palen en ringblak uit 150x150
Graag zouden we aan de voorzijde van de overkapping geen staander in het midden hebben. Kan natuurlijk een hoger balk plaatsen van 200x150 maar dat willen we ook liever niet
Bekijk bijlage 111038
Nu kwam ik op het idee om 1 of 2 stalen strippen van 50x4mm in de balk aan te brengen met daardoor heen stalen pennen/bouten die blind wegvallen achter de gordingen.
Bekijk bijlage 111039
Is dit al vaker gedaan en geeft het voldoende strekte om de overspanning van 4.7M te overbruggen?
Of zijn er ander constructieve mogelijkheden hiervoor?
We hebben de overspanning vergroot naar 7M waardoor we wel een staander in het midden moesten plaatsen.Sorry voor de 'kick' van het topic maar @Melisse, welke oplossing hebben jullie uiteindelijk gekozen. Ik zit met een zelfde soort vraagstuk