Ik weet precies waar de vingerpleisters liggen....Ergste eraan vind ik dat mijn vriendin nu niet rustig op de bank zit als ik aan het klussen ben, die verwacht elk moment weer een bloed spuitende patiënt die een lift naar de eerste hulp nodig heeft...
Inderdaad. Ter info over de man zelf: Hij hoeft de rest van zijn leven niet meer onder de zonnebank. Hij had werkelijk geen enkele pbm aan zijn lijf. Hij had al een akkefietje op zijn naam staan, en na dit geintje probeerde hij nog een generator van 30 kWatt met de hand op het net te zetten wegens ongeduldigheid. Ik was de WTK van dienst toen hij me dat flikte. Het was een grote boem...Ik dacht even dat de stoomturbine naast zijn fundatie stond.....@chevy66 : ik denk dat in dit geval de sleutels niet buiten de kast bleven, maar in de handen van de monteur.
Vergissing op twee punten: De hoofdzekering was 8000 (ACHTDUIZEND) Ampére (hoofdzekering MCC) en de generator was 30 MWatt.Met 800 amp waren die sleutels gesmolten, maar in die kast zie ik niets wat 800 amp aankan zonder flits. En 30 Kw lijkt me niet zo'n probleem. Ik heb zo'n vermoeden dat je een andere grootheid bedoeld.
Daarvoor heb je ook tien vingers...................Je moet er echter ook weer geen obsessie van maken, want dan gaat het gegarandeerd een keertje fout.
En die moet je zien te houdenDaarvoor heb je ook tien vingers...................
ja dit is niet slim gedaan. maar zaag staat stil dus kan niks gebeuren. al die geleiders van de goedkopere machines kunnen niet vergenoeg naar achter om het veilig te kunne zagen.wanneer je met iets nieuws begint, overdenken waar mogelijke risico's zitten
+ met een paar basisprincipes ivm veiligheid rekening houden
een collega plaatste deze url op dit forum
héél interessant + heb ik direct opgeslagen
https://www.bghm.de/fileadmin/user_upload/Seminare/Holzbranche/TSM-Web_BG_96.18.pdf
op deze foto van lidl, die matthijs onder #5 plaatste, is het risico dat het korte stuk tussen de geleider en de zaag scheef gaat zitten, dan schroeit + de zaag blokkeert
gewoon omdat het niet weg kan
de langsgeleider staat veel te ver naar voren
hoe dit afloopt, staat niet op de foto
Bekijk bijlage 91018
Maar de geleider van oa de hier zo veel geprezen Dewalt 745 en de Bosch kunnen toch ook niet worden verschoven in de lengterichting?ja dit is niet slim gedaan. maar zaag staat stil dus kan niks gebeuren. al die geleiders van de goedkopere machines kunnen niet vergenoeg naar achter om het veilig te kunne zagen.