Beste Klussers,
Hierbij een naar mijn mening lastige kwestie.
Heb hier een groot aantal Meerpalen liggen met een zijbalk / beun erop.
Deze balken zitten vast met een groot draadeind en bout.
Mijn bedoeling is om deze balken eraf te halen. Vind dan zelf de Meerpalen mooier en heb dan ook weer wat hardhouten balken die wel weer eens van pas komen.
Mijn vraag is dus als volgd:
Hoe krijg ik (snel) de balken gescheiden?
Het draadeind doorzagen met reciprozaag en metaalblad er op kan, dit duurt alleen erg lang. (moeten er +-70/80 doorzagen)
Ijzer mag in de balken blijven zitten, hoeft niet.
Bouten zitten +- 12/14 cm ver in het hout, waar ze dus eventueel doorgezaagd kunnen worden.
Draadeind zelf gaat door de hele balk heen. (kleinste kopmaat van enkel de meerpaal is 32*32)
Ik hoop dus dat jullie een snellere manier hebben dan de reciprozaag, zonder dat het hout heel erg beschadigd/ kapot gaat.
Boomzager
Hierbij een naar mijn mening lastige kwestie.
Heb hier een groot aantal Meerpalen liggen met een zijbalk / beun erop.
Deze balken zitten vast met een groot draadeind en bout.
Mijn bedoeling is om deze balken eraf te halen. Vind dan zelf de Meerpalen mooier en heb dan ook weer wat hardhouten balken die wel weer eens van pas komen.
Mijn vraag is dus als volgd:
Hoe krijg ik (snel) de balken gescheiden?
Het draadeind doorzagen met reciprozaag en metaalblad er op kan, dit duurt alleen erg lang. (moeten er +-70/80 doorzagen)
Ijzer mag in de balken blijven zitten, hoeft niet.
Bouten zitten +- 12/14 cm ver in het hout, waar ze dus eventueel doorgezaagd kunnen worden.
Draadeind zelf gaat door de hele balk heen. (kleinste kopmaat van enkel de meerpaal is 32*32)
Ik hoop dus dat jullie een snellere manier hebben dan de reciprozaag, zonder dat het hout heel erg beschadigd/ kapot gaat.
Boomzager