ik koop alleen van mitutoyo,, ik heb ook wel eens wat anders gehad,, maar deze koop je voor het leven.. maar goed er zijn ook mensen die met ferm tevreden zijn ,,, tja ach waar hecht je waarde aan,.,, goed gereedschap is een heeeeeeeele boel ergernis voorkomen.
suc 6 met de koop
Mja.
Toen ik een schuurdingens van doen had, heb ik zonder verpinken een Deros in huis gehaald.
Toen ik een lamellendingens van doen had, heb ik zonder verpinken een Lamello in huis gehaald.
Toen ik een wipdingens van doen had, heb ik zonder verpinken een Roemeense, euh, een Mafell in huis gehaald.
Toen ik een markeerdingens van doen had, heb ik zonder verpinken een Incraatje in huis gehaald.
Toen ik een zakgatdingens van doen had, heb ik zonder verpinken de KREG in huis gehaald.
Toen ik een invaller van doen had, heb ik zonder verpinken een Makita in huis gehaald.
(
Dat was ook bijna een Mafell, maar de Makita scoort in testen even goed (en ik vind de voorritser beter dan die van Mafell, want die laat een lijntje achter), en als Bobshop zonodig failliet wenst te gaan door er mij eentje voor EUR 325 toe te sturen wordt een en ander snel besloten. Zwaar tegen mijn normale doen in, overigens)
Ik ben niet onverschillig voor goed spul.
Maar toen ik een schuifdingens van doen had om
ochottekes tot op de millimeter nauwkeurig te meten, heb ik toch eens naar al die Lidls gekeken voor een aankoop. "Al die Lidls". Hebtgem hebtgem?
Wat er ook van zij, de " Sehr geehrter Herr Jimbo" - alleen al dààrvoor koop je in D, toch!? - heeft net een schrijven mogen ontvangen dat zijn "Made in Germany (in our Chinese facility)" Burgwachterke onderweg is. Een review (lees: een foto van een vuilbak met een schuifmaat in (*) ) zal spoedig volgen.
Nu nog eens wat tot op een mm nauwkeurig gaan maken…
Jimbo
(*) Van de oude
oennius-geschaalde, of van de nieuwe. De oude wil ik eigenlijk al ceremonieel offeren aan de God Der Vreugdevol Weggegooide Stomme Ideeen Die Werkelijkheid Zijn Geworden, sinds ik 'm heb (ik begrijp nog altijd niet waarom ik zelfgedraaid buiswerk stond op te meten in het kader van mijn opleiding tot software-legkip, maar dit ter zijde), dus de nieuwe zal er echt wel Geweldig Hard naast moeten zitten om zijn plaats niet in te nemen.