Diefstal

rommelaar

Actieve deelnemer
15 okt 2020
63
20
Leiden, Nederland
Ferry, ik zojuist Marktplaats voor je gechecked voor "hond vals" maar er zijn er geen in de aanbieding. Zo een zou 's nachts de achtervolging kunnen inzetten op het Land, het zandpad als de pieper is afgegaan. Twee werkt nog beter..
aggresieve_hond.jpg


Alle gekheid op een stokje, wat Arend zegt is misschien wel waar. Als ze weten dat je mooie spullen koopt en vermoeden dat je alles binnen een half jaar vervangt, komen ze misschien nog een keer kijken. Heb ik vaker gehoord.
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Mischien een idee om een soort kluis te maken?

zoiets als een wapenkluis voor thuis opslaan van vuurwapens?

Het is allicht een werkje om aan het eind vd dag een zwik gereedschap op te bergen, maar als het achter slot en grendel zit kunnen ze er niet makkelijk bij.

Een stalen kast, of misschien zelfs een staalkooi ofzo?

Een dichte variant kan ook, dan kunnen ze in elk geval niet zien wát je hebt.

even outside the box gedacht misschien, maar je weet maar nooit wat voor iemand een oplossing kan zijn.

als ze al binnenkomen hebben ze waarschijnlijk gereedschap, maar het gaat erom dat het niet voor het grijpen ligt icm met andere maatregelen zoals een alarm etc.
 

Bijlagen

  • standard-security-cage.jpg
    standard-security-cage.jpg
    136,8 KB · Weergaven: 19
  • Leuk
Waarderingen: FerryLeek en Petrolhead

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Voor zo de gelegenheids dief werkt een kwade hond wel goed maar zo een hond is wel een blok aan het been
Als je geen echte honde liefhebber bent,

In huis had ik een prachtige scherpe wild klem in de la met een doek er over , met op de la pas op
Als de klem open stond, men grijpt/voelt altijd als eerste aan de doek om te kijken wat er onder zit
Toen de kinderen zo oud waren dat zij deze la zelf los konden krijgen de klem er uit gedaan ,
Het Blijf nog altijd een mooi stuk gereedschap tegen inbrekers , al is het minder dief vriendelijk

Eigenijk mag je ze aleen maar vragen om weg te gaan , en gepast geweld gebruiken als ze je aanvallen ,
Mocht je ze tegen komen, Dat is Nederland , liefst een kop koffie aan bieden en een praatje maken ,
 
  • Leuk
Waarderingen: FerryLeek

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Ferry, ik zojuist Marktplaats voor je gechecked voor "hond vals" maar er zijn er geen in de aanbieding. Zo een zou 's nachts de achtervolging kunnen inzetten op het Land, het zandpad als de pieper is afgegaan. Twee werkt nog beter..
aggresieve_hond.jpg


Alle gekheid op een stokje, wat Arend zegt is misschien wel waar. Als ze weten dat je mooie spullen koopt en vermoeden dat je alles binnen een half jaar vervangt, komen ze misschien nog een keer kijken. Heb ik vaker gehoord.
Dat is bijna wel zeker dus tref ik ook maatregelen vooraf.... met een goede aangepaste verzekering krijg ik het grootste deel uitgekeerd mits ik aan bep. Eisen voldoe en daar werk ik nu aan dan pas ga ik weer shoppen, mss twee honden erbij 🤪
 

dafoolio

Actieve deelnemer
7 jun 2020
42
13
Randje achterhoek
Niet om je angst aan te jagen, maar als ze gericht op zoek waren naar gereedschap dan heb je grote kans dat ze nog een keer terug komen.
Zo schijnt dat bij woninginbraken ook te werken. Ze halen bijv. de tv weg (zelfs als deze oud is), omdat ze dan weten dat er op relatief korte termijn een nieuw exemplaar staat. En daar komen ze dan even voor terug.
Dus zorg eerst dat je alles aan verzekering en beveiliging op orde hebt, voordat je er weer dure spulletjes neer zet waar anderen niet met hun poten vanaf kunnen blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en FerryLeek

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Niet om je angst aan te jagen, maar als ze gericht op zoek waren naar gereedschap dan heb je grote kans dat ze nog een keer terug komen.
Zo schijnt dat bij woninginbraken ook te werken. Ze halen bijv. de tv weg (zelfs als deze oud is), omdat ze dan weten dat er op relatief korte termijn een nieuw exemplaar staat. En daar komen ze dan even voor terug.
Dus zorg eerst dat je alles aan verzekering en beveiliging op orde hebt, voordat je er weer dure spulletjes neer zet waar anderen niet met hun poten vanaf kunnen blijven.
Dat is precies wat ik ook tegen rommelaar hebt gezegd 👍
 

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Mischien een idee om een soort kluis te maken?

zoiets als een wapenkluis voor thuis opslaan van vuurwapens?

Het is allicht een werkje om aan het eind vd dag een zwik gereedschap op te bergen, maar als het achter slot en grendel zit kunnen ze er niet makkelijk bij.

Een stalen kast, of misschien zelfs een staalkooi ofzo?

Een dichte variant kan ook, dan kunnen ze in elk geval niet zien wát je hebt.

even outside the box gedacht misschien, maar je weet maar nooit wat voor iemand een oplossing kan zijn.

als ze al binnenkomen hebben ze waarschijnlijk gereedschap, maar het gaat erom dat het niet voor het grijpen ligt icm met andere maatregelen zoals een alarm etc.
Ik zat ook aan een soort sluis te denken inderdaad, gewoon moeilijk maken
het is triest dat je zo je spullen moet beschermen
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Wij hebben ook een Ajax alarmsysteem in huis en in de werkplaats en zijn er blij mee. We testen het met regelmaat als we weer eens vergeten dat het aanstaat. Een echte test hebben we nog niet gehad, want er is gelukkig nog geen poging tot inbraak geweest. We wonen in een woonwijk, waardoor een akoestisch alarmsignaal wel opvalt.

Het is een eenvoudig te installeren systeem en modulair, waardoor het aan te passen aan jouw wensen. Bij een melding krijg je een bericht via de app of wordt je gebeld. Je kunt het systeem ook doorschakelen naar een meldkamer.
 
  • Leuk
Waarderingen: FerryLeek

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Niet alles wat op marktplaats wordt aangeboden is gestolen. En zonder dat er een serienummer te zien is kan je kog niets zeggen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.