Diefstal

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Het doet gewoon pijn om die lijs te lezen. Heel veel sterkte.

Mocht je op een goed moment de mogelijkheid/zin hebben: zou je de situatie willen beschrijven en eventueel hoe er te werk is gegaan? Ik ben op het moment een werkplaats aan het maken op het erf, en heb inmiddels al redelijk gereedschap verzameld. Mijn angst is inderdaad dat er ooit ingebroken gaat worden en wil goed aandacht besteden aan het 'beveiligen' van het spul.
Hallo,
4 mannen met capuchons kwamen via het land op het terrein schuwde de camera’s en liepen div.loodsen af ,bij één loods gingen ze naar binnen en kwamen met spullen naar buiten, via een smalle gang kwamen ze uit het zicht bij mijn loods, die hebben ze open gebroken en dat was de jackpot van de avond, via het tuinpad van de buren hebben ze een gaas hek vernield en via het Land zijn ze er vandoor gegaan, waarschijnlijk via een zandpad
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Het doet gewoon pijn om die lijs te lezen. Heel veel sterkte.

Mocht je op een goed moment de mogelijkheid/zin hebben: zou je de situatie willen beschrijven en eventueel hoe er te werk is gegaan? Ik ben op het moment een werkplaats aan het maken op het erf, en heb inmiddels al redelijk gereedschap verzameld. Mijn angst is inderdaad dat er ooit ingebroken gaat worden en wil goed aandacht besteden aan het 'beveiligen' van het spul.
Hoi,
ik heb zelf ook een alarm systeem en camera's hangen juist tegen dit. Een alarmsysteem is bereikbaarder dan je denkt en tegenwoordig verassend eenvoudig te installeren. Ik heb Ferry ook al getipt een AJAX systeem te installeren. Je kunt dat zlef online bestellen en op een middagje heb je dat voor elkaar. Heel eenvoudig met een app. Werkt mooi en goed. Ik heb het zowel in de schuur als thuis en ben er zeer tevreden over.

Groeten, Peter
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
En dan gaat je alarm, en dan?
En dan heb je 10 camera's en zie je vage gelaatstrekken onder de capuchon, en dan?
Beter het geld steken in een verzekering ben ik bang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
En dan gaat je alarm, en dan?
En dan heb je 10 camera's en zie je vage gelaatstrekken onder de capuchon, en dan?
Beter het geld steken in een verzekering ben ik bang.
Het is vrij eenvoudig, een inbraak kun je niet voorkomen. Als ze binnen willen komen ze binnen. Ik heb in mijn bedrijf al 7 inbraken gehad van door de deur, door het raam tot door het dak. Binnen komen ze altijd. Maar als er direct bij binnenkomst een hele kerstboom aangaat en sirenes gaan loeien dan nodigt dat niet uit. Ook zijn ze dan echt snel weg want binnen 10 minuten in het slechtste geval staat er iemand waaronder de politie. Dat weten ze dus als ze al binnen komen zijn ze heel snel weg. Ik heb maar 2 keer redelijk schade gehad van die 7 keer. Wel in alle gevallen de herstelwerken helaas maar ook dat is verzekering.

Het is volgens mij dus wel degelijk zinnig :)
 

rommelaar

Actieve deelnemer
15 okt 2020
63
20
Leiden, Nederland
En dan gaat je alarm, en dan?
En dan heb je 10 camera's en zie je vage gelaatstrekken onder de capuchon, en dan?
Beter het geld steken in een verzekering ben ik bang.
112, 5 politiebusjes, blaffende honden, helicopters, wegblokkades.. allemaal niet. Dan maar bewegingsdetector, knipperlicht, alarmsignaal. En dan maar hopen dat ze weg gaan, denk ik. Ik hoop dat je goed verzekerd bent.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
527
48
Groningen
Bij m'n buren is ooit ingebroken. Blijkbaar konden ze niet alles meenemen en hebben ze een deel van de systainer in de bosjes in de buurt verstopt... Sterkte!
 
  • Leuk
Waarderingen: FerryLeek

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Klopt , het beste is beide en veel te vertragen

yup........het moet intressanter zijn om bij de buren te gaan kloten.

komen ze toch, cameras is een extratje als blijkt dat ze die lui al op de korrel hebben omdat ze meerdere keren al op beeld staan en bekend staan etc.

daarnaast...veel licht en lawaai...dikke sirene erop.
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
het kan ook nog interessant zijn om zo'n rookkanon op te hangen. Dat heeft in de supermarkt enorm veel uitgemaakt. Als er 2 zones afgaan met je alarm gaat dat kanon ook af en staat binnen 5 seconden heel je pand vol met zeer dichte mist, je ziet je eigen hand amper meer dan. Dan zien ze echt niks en de ervaring leert dat ze er als een haas vandoor gaan. Dit is dan wel echt een zakelijke oplossing maar voor jou zou het wel geschikt kunnen zijn met je werkplaats denk ik.
 

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
het kan ook nog interessant zijn om zo'n rookkanon op te hangen. Dat heeft in de supermarkt enorm veel uitgemaakt. Als er 2 zones afgaan met je alarm gaat dat kanon ook af en staat binnen 5 seconden heel je pand vol met zeer dichte mist, je ziet je eigen hand amper meer dan. Dan zien ze echt niks en de ervaring leert dat ze er als een haas vandoor gaan. Dit is dan wel echt een zakelijke oplossing maar voor jou zou het wel geschikt kunnen zijn met je werkplaats denk ik.
Zou inderdaad ook het verschil kunnen maken, is die mist droog of wat vochtig ivm met de stationaire machines en hout ?
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Als ze gemakkelijk duur gereedschappen kunnen scoren kommen ze weer , en waneer ?
Was ook zo bij mijn buurman tot hij de boel op zijn manier beveiligd had ,
Een kwade hond helpt wel maar ook daar zijn middelen voor ,
En een dieven val in de werkplaats wat vingers achter laat mag ook niet van de politie, de dief klaagt je aan
En dat verlies je om dat dat bewust is opgesteld, heb dat dan ook maar weer weg gehaalt, met de grap dat
Ze de insluiper dan wel gemakkelijk kunnen vinden ze hebben dan wel zeer duidelijke vingerafdrukken ,
Sproei bus met zwarte inkt bij de deur , geeft ook zo een rommel ook geen aan raader mocht je die vergeten,
En er zelf onder staan ,
Het beste is zo als gezegd goede verzekering bij kans op inbrekers , maar wij Hollanders zijn zuinig ,
 

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Als ze gemakkelijk duur gereedschappen kunnen scoren kommen ze weer , en waneer ?
Was ook zo bij mijn buurman tot hij de boel op zijn manier beveiligd had ,
Een kwade hond helpt wel maar ook daar zijn middelen voor ,
En een dieven val in de werkplaats wat vingers achter laat mag ook niet van de politie, de dief klaagt je aan
En dat verlies je om dat dat bewust is opgesteld, heb dat dan ook maar weer weg gehaalt, met de grap dat
Ze de insluiper dan wel gemakkelijk kunnen vinden ze hebben dan wel zeer duidelijke vingerafdrukken ,
Sproei bus met zwarte inkt bij de deur , geeft ook zo een rommel ook geen aan raader mocht je die vergeten,
En er zelf onder staan ,
Het beste is zo als gezegd goede verzekering bij kans op inbrekers , maar wij Hollanders zijn zuinig ,
Een aantal manieren spreken mij wel aan die je schetst, maar zoals je ook al melde een goede verzekering, camera’s ,héél veel lawaai en licht, alles achter slot en grendel en dan maar hopen dat de schade meevalt
 

WillemWoodWorker

Actieve deelnemer
29 sep 2019
40
6
Mij lijkt dat Ferry slachtoffer geworden is van een heel gerichte inbraak. Zoals als door verschillende gezegd, dan komt men toch wel binnen. Het enige dat daar tegen werkt is vertragen. Zeker als je overweegt een alarm te installeren is dat belangrijk, de hulpdiensten het een gemiddelde aanrijtijd van 12 minuten. De inbrekers moet dus goed bezig gehouden worden. Een extra hek, een extra balk op de deur, een auto er onhandig voor zetten werkt goed. Wat je ook kan doen is je dure gereedschap niet bij elkaar zetten maar zorgen dat ze moeten sjouwen. Staat je werkplaats in een omgeving waar ook mensen wonen dan werkt schrikverlichting ook goed. Hang het wel hoog want ze kunnen er zo een doos omheen zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: FerryLeek

Rubennvg

Actieve deelnemer
30 aug 2020
46
6
Ferry allereertst super klote! Hopen dat je nog wat terug gaat zien van het spul. Ik speel ook met het idee om van mijn garage een werkplaats te maken. En diefstal is een topic waar ik mee bezig ben. Maar hoe werkt dit met een verzekering. Valt dit onder inboedel, of valt je garage daar niet onder?
 
Laatst bewerkt:

FerryLeek

Actieve deelnemer
26 mrt 2015
190
70
Putten
www.foak.nl
Ferry allereertst super klote! Hopen dat je nog wat terug gaat zien van het spul. Ik speel ook met het idee om van mijn garage een werkplaats te maken. En diefstal is een topic waar ik mee bezig ben. Maar hoe werkt dit met een verzekering. Valt dit onder inboedel, of valt je garage daar niet onder?
Ruben dank je, in mijn geval zit ik in een loods achteraf , de economische waarde telt voor de verzekering ouder dan 5 jaar is een soort van afgeschreven dus tientjes werk. Festool heeft wel een all inclusive verzekering binnen 3 jaar tegen diefstal en dan krijg je voor € 100,00 een nieuwe machine en je garantie loopt door. Als het bij je thuis is kan het onder je inboedel maar dat moet je wel apart aangeven vaak eist de verzekering aanvullende eisen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.