Dewalt DW7492 Geleiderail niet haaks op tafel

thijn

Actieve deelnemer
10 feb 2021
44
14
Rotterdam
Super bedankt voor alle replies!.
Ik ga wachten op de dewalt actie, kijken wat er uit die RMA komt.
Indien dat niet het gewenste resultaat geeft, gaan we zelf een oplossing uitvoeren.
mocht dat nog steeds niet goed genoeg zijn.. dan wellicht deze verkopen en gaan shoppen voor iets beters.
Nogmaals bedankt.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.548
1.793
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb destijds contact met Metabo gehad omdat de geleider van hun vlakbank hol was, dit kwam door slecht ontwerp (alu extrusieprofiel met een t-rail precies in het midden waardoor het vanzelf eigenlijk gewoon kromtrok na productie). Metabo stuurde een nieuwe op, met PRECIES dezelfde holling erin (niet eens gecontroleerd voordat ze het opstuurden).

Als je verder wel tevreden bent met de zaag zou ik inderdaad ook kiezen voor de optie het zelf aan te passen, maar ikzelf zou het ding gewoon retour verkoper sturen en wat anders kopen. DeWalt is niet het goedkoopste merk en daar mag je wel wat van verwachten vind ik.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Mijn beide incra geleiders zijn ook niet haaks. De LS voor de freestafel is al een jaar of 15 oud. Ze leveren er plastic plaatjes bij om het verschil uit te vullen. Bij mijn TS geleider is het ernstiger die heb ik omgeruild maar de nieuwe is ook niet haaks. Ik heb langs de geleider een stuk spaanplaat gezet met stukjes papier ertussen om de boel haaks te krijgen. Ja valt mij ook tegen van Incra dat dit niet out of the box haaks is. Dat stuk spaanplaat had ik er toch wel opgezet voor bescherming van de alu geleider.

Als je bij je de Walt gewoon een houten U over de geleider zet kun je met schilderstape aan de achterzijde de boel uitvullen. Toen ik nog dealer was van de walt heb ik voor me zelf ook een tafelzaag besteld. 2 x retour gestuurd en nog steeds niet goed. Dus dit probleem speelt al vanaf 2000.
 

thijn

Actieve deelnemer
10 feb 2021
44
14
Rotterdam
Ik heb besloten om het zelf op te lossen, ik verwacht het niet op te lossen met DeWalt, het is een structureel probleem. Ik denk dat ik het op ga lossen met een aluplaatje die ik uitvul totdat het haaks is.
Een andere merk tafelzaag gaat het op dit moment niet worden, een klasse naar boven is al direct een behoorlijk dikker budget, en aangezien ik ook nog een vlakbank nodig heb (ik overweeg de Shinko AH200), gaat de McGyver doos open.
 

elzenmaa

Actieve deelnemer
23 nov 2014
482
111
Op de foto bij je 1e bericht zie je de scheefstand, met een voelermaat kun je meten hoeveel je moet opvullen.
ik kon het oplossen met een kunstof uitvulaatje van 1 mm achter de onderste bevestigingschroeven. Wanneer je de foto bij mijn eerdere antwoord groter maakt zie je deze nog net zitten, uiteindelijk is dit eenvoudig op te lossen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.