Deur plaatsen met niet evenwijdige muren

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
De deur 80 mm dik maken. En dan de scharnieren en dagschoot zodanig plaatsen dat de deur recht met de vloer loopt.
Dan steekt de deur wel aan beide kanten 40 mm uit. Links aan de binnenkant, rechts aan buitenkant.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
218
't hoofd van Overijssel
1595336083503.png

Wij kennen de dikte van de muur en kozijn maat niet. Maar zou dit een mogelijkheid zijn. Beide muren en kozijnen 100 mm. Als je beide nu 20 mm verschuift. Dan ben je weer recht................
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
beste Tom,
we zijn nu 48 reacties ver in dit topic en nog altijd is het onduidelijk voor menigeen (ik in ieder geval). kun je niet eens een schets maken (voor en boven aanzicht) met een lineaal en wat afmetingen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: RonaldVereycken en Kor

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
beste Tom,
we zijn nu 48 reacties ver in dit topic en nog altijd is het onduidelijk voor menigeen (ik in ieder geval). kun je niet eens een schets maken (voor en boven aanzicht) met een lineaal en wat afmetingen ?
Zie tekening hierboven, beter kan ik niet. De lijnen van het blad is de plankenvloer.
Je ziet dat de muren schuin staan, daar moet een deur in.
Als die deur dicht zou zijn dan zie je heel hard dat die niet recht loopt met de plankenvloer.

Op de tekening wel maar dat is een eventuele oplossing dat hij voorstelt.

That's it, een echte oplossing is er niet vrees ik. Wel een aantal goede ideeën gehoord hier maar nog niet de perfecte oplossing.
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Zou met een mal en buigtriplex op een vacuum tafel een gebogelde deur maken. Dan is er geen één rechte lijn en het probleem opgelost. Mij is het wel nu wel duidelijk. 🧚‍♂️
Zou ook kunnen maar heb de gereedschappen hier niet voor
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Allemaal bedankt voor jullie reacties en ideeën, we willen een gewone rechte deur en die kan perfect geplaatst worden.
Enkel het probleem, met de muren die niet evenwijdig lopen met de vloer, blijft bestaan.

Ik vrees dat dit niet simpel op te lossen valt.
Aan de muren en vloer doen we niets want die zijn pas aangepakt.

gr
 

Foexie

Actieve deelnemer
21 mei 2017
65
7
Ik lees verschillende termen,
Allemaal bedankt voor jullie reacties en ideeën, we willen een gewone rechte deur en die kan perfect geplaatst worden.
Enkel het probleem, met de muren die niet evenwijdig lopen met de vloer, blijft bestaan.

Ik vrees dat dit niet simpel op te lossen valt.
Aan de muren en vloer doen we niets want die zijn pas aangepakt.

gr

Staan de muren niet evenwijdig of niet haaks op de vloer?
A) ik snap het probleem niet. Nu lopen de vloerdelen ook schuin op je muur. Dus de deur loopt met dezelfde schuinte mee? Als je de deur met de vloerdelen in lijn wilt (evenwijdig) zetten, krijg je daar een knik?
B) ik vraag me af naar welke oplossing je zoekt?
Ik zou zeggen maak een schets hoe het nu is, maak een 2e schets hoe jij denkt dat de lijn van de deur moet worden, incl maten van de schuinte van de muur, en dan komt er vanzelf een goede oplossing!

Iets meer info is wenselijk om een goede oplossing te bedenken.
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Ineens foto's dan, hopelijk begrijpen jullie de situatie nu.
De 2 grijze bolletjes zeg maar zou een hoek moeten zijn van 90 graden maar dat is dus niet.
Dus de hele muur tot boven loopt schuin zoals op foto.

De oplossing? Dat ik het niet weet, hopend iemand op dit forum met de oplosing 😊🤷‍♂️🙈


InkedIMG_20200722_072950_LIo.jpgIMG_20200722_073038.jpg
 

mvansoest

Actieve deelnemer
22 mrt 2020
64
59
29
Het goede nieuwe is dat de muur in 1 lijn staat met zichzelf. Wat je jammer vind is dat de muur niet evenwijdig loopt aan je laminaat.
Ik denk dat de oplossing die hiervoor is, al eerder aangedragen en afgewezen, niets anders is dan je muur corrigeren. Andere oplossing is ermee leren leven.

Andere oplossing is de muren uitvullen. Zowel aan de binnen als de buitenkant. Dit kan met raggelwerk op de bestaande muur en enkele gipsplaten.

Vanaf de buitenkant gezien begin je links met latten van 3cm en eindig je op rechts op 0. De binnenkant precies contra. Hier de gipsplaten op en je bent keurig vlak.
Als ik zie hoe groot het muurtje is zou ik hem denk eerder opnieuw zetten...
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Het goede nieuwe is dat de muur in 1 lijn staat met zichzelf. Wat je jammer vind is dat de muur niet evenwijdig loopt aan je laminaat.
Ik denk dat de oplossing die hiervoor is, al eerder aangedragen en afgewezen, niets anders is dan je muur corrigeren. Andere oplossing is ermee leren leven.

Andere oplossing is de muren uitvullen. Zowel aan de binnen als de buitenkant. Dit kan met raggelwerk op de bestaande muur en enkele gipsplaten.

Vanaf de buitenkant gezien begin je links met latten van 3cm en eindig je op rechts op 0. De binnenkant precies contra. Hier de gipsplaten op en je bent keurig vlak.
Als ik zie hoe groot het muurtje is zou ik hem denk eerder opnieuw zetten...
Het is een keramische tegel en geen laminaat 😭😭:ROFLMAO:
Ja misschien maar het beste om de muur opnieuw te doen, zo opgelost dan..
Dankjewel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.