Deur plaatsen met niet evenwijdige muren

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Hallo allemaal,

wij zijn aan het renoveren en het bezetten en vloeren is bijna achter de rug.
Nu moet er een nieuwe deur geplaatst worden bij het toilet waarbij de 2 muren niet juist tegenover elkaar staan. (scheelt 4 cm)
Een mooie tekening heb ik bijgevoegd 🤦‍♂️

Zijn er tips of ideeën hoe we hier iets kunnen voorzien?
Dank u,
TomKnipsel.JPG
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
een balkje van 40mm dik op de rechtse muur zetten zodanig dat ze pas met de linkse muur staat en daar een kader tussen ?
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
een balkje van 40mm dik op de rechtse muur zetten zodanig dat ze pas met de linkse muur staat en daar een kader tussen ?

Dat zou ik kunnen doen maar dan heb je dat toch zichtbaar op je rechter muur dan? Vlak zoals links zullen we het nooit kunnen maken dan..

gr,
Tom
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
de deur er schuin inzetten en opvullen met paslaten
Ook een oplossing maar er ligt plankenvloer nu en schuin de deur erin plaatsen is geen optie.
Dat gaat heel erg opvallen omdat de plankenvloer dus recht ligt zoals de muur.

Bedankt allemaal alvast voor jullie snelle reacties!

gr, Tom
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Veel opties heb je niet. Het is óf de muur links of rechts 4 cm opdikken, beide muren 2 cm opdikken of de deur er scheef in.
Persoonlijk zou ik even door de zure appel heen bijten en 1 van de muren opdikken. Je hebt er nu iets meer werk/kosten aan, maar je kan wel de jaren erna er met een tevreden gezicht naar kijken. Een deur er scheef inzetten zou voor mij een no-go zijn.
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Veel opties heb je niet. Het is óf de muur links of rechts 4 cm opdikken, beide muren 2 cm opdikken of de deur er scheef in.
Persoonlijk zou ik even door de zure appel heen bijten en 1 van de muren opdikken. Je hebt er nu iets meer werk/kosten aan, maar je kan wel de jaren erna er met een tevreden gezicht naar kijken. Een deur er scheef inzetten zou voor mij een no-go zijn.
Hier vreesde ik al voor :confused:😄 Maar je hebt gelijk..
gr
 

Rutger Broekman

Actieve deelnemer
19 apr 2013
160
46
Tilburg
En wat is de situatie rond het toilet? Is het een gang, een hal, of iets dergelijks. Als het bij voorbeeld een hal is kun je iets doen met een spiegel, kapstok of iets dergelijks. M.a.w. met wat meer info kunnen we je wellicht beter van ideeën voorzien...
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Hierbij de nieuwe geweldige tekening.
Heb een beetje overdreven maar het is zo dat de linkse en rechtse muur wel gelijk lopen maar schuin tov de planken vloer.
gr, TomKnipsel.JPG
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Het is een wasplaats, links is er nog een opening voor naar garage te gaan en rechts staat de wasmachine ed
 

Rutger Broekman

Actieve deelnemer
19 apr 2013
160
46
Tilburg
Wat is nu je vraag? Het 40mm verschil is er nu niet meer ?
Op basis van jouw artistist impression zou ik de deur in het verlengde van de muren plaatsen.
Of de vloer evenwijdig aan de muur...;-)
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Wat is nu je vraag? Het 40mm verschil is er nu niet meer ?
Op basis van jouw artistist impression zou ik de deur in het verlengde van de muren plaatsen.
Of de vloer evenwijdig aan de muur...;-)
Mijn vraag is hoe ik netjes een deur kan plaatsen zonder dat die opvalt dat ze schuin loopt.
Als de deur dicht zou zijn zie je dat heel goed omdat de plankenvloer recht ligt.

Ik weet wel dat dit waarschijnlijk niet op te lossen valt maar ik dacht misschien dat er iemand een speciaal ideetje zou hebben😊
Als dat rechter stukje muur 4 cm naar voor zou staan dan loopt het gelijk met de plankenvloer
 

Rutger Broekman

Actieve deelnemer
19 apr 2013
160
46
Tilburg
Je zou de deur kunnen voorzien van een 40 mm lat aan de rechterkant. Dan staat hij recht t.o.v. de vloer. Vervolgens iets creatiefs doen met de architraaf (deurlijst) in de stijl van het huis: deze laat je rechts ook 40 mm naar voren komen en links gelijk aan de muur eindigen. Ik zie mogelijkheden en een hoop klusplezier....
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Je zou de deur kunnen voorzien van een 40 mm lat aan de rechterkant. Dan staat hij recht t.o.v. de vloer. Vervolgens iets creatiefs doen met de architraaf (deurlijst) in de stijl van het huis: deze laat je rechts ook 40 mm naar voren komen en links gelijk aan de muur eindigen. Ik zie mogelijkheden en een hoop klusplezier....
Ok, maar wat met de muur boven de deur?
gr
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.