Deur plaatsen met niet evenwijdige muren

palmboomgeert

Nieuw lid
24 feb 2020
23
9
ik zou mij meer ergeren aan het verband van de tegels die niet correct is dan aan het beetje schuinte van de muur.
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
ik zou mij meer ergeren aan het verband van de tegels die niet correct is dan aan het beetje schuinte van de muur.
Idd..
Ondertussen hebben we besloten om er gewoon een deur in te plaatsen.
Dan is ie maar ni recht tov de vloer.

Als ze geplaatst is zal ik deze hier posten.

Moest er een idee komen zonder breekwerk 🙈🙈 dan hoor ik dat graag.

Gr, Tom
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.113
241
Goeree-Overflakkee
Bij zo'n klein verschil (paar cm) kan je de deur inderdaad gewoon recht tov de planken zetten. Niet te lang over nadenken, je ziet er straks niets meer van. Ook niet als je de deur wel schuin zou zetten.

Wat een drempel is mag je zelf googelen :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Volgens mij is enkel een vliegengordijn “onzichtbaar” schuin te plaatsen.
Doordat de vloer anders is georiënteerd zul je altijd een schuinte ervaren denk ik.

Opdikken van de muur zodat de deur gelijk loopt met de vloerplanken lijkt me de meest voor de hand liggende optie of, nog beter, muur eruit, systeemwand erin (nu wel haaks/recht)

Kun je ook mooi je reservoir in wegwerken.....
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.071
2.598
Ik heb dit topic met wat verbazing zitten lezen. Het is maar een klein muurtje, dus je zet je kozijn parallel aan je vloertegels, trekt de hoekspeer uit je stucwerk en laat de gipsgooier dat stukje even opnieuw doen. Hetzelfde aan de binnenkant.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
En in de looptijd van dit topic was het stucwerk alweer droog geweest ;)

Zoals ik al eerder zei, even door die zure appel heenbijten en je kan er tevreden naar kijken de komende jaren.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.071
2.598
Precies zoals jelmer zegt. Kozijn gelijk zetten met de gewenste buitenzijde, kan de gipsgooier er over afreien.
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Volgens mij is enkel een vliegengordijn “onzichtbaar” schuin te plaatsen.
Doordat de vloer anders is georiënteerd zul je altijd een schuinte ervaren denk ik.

Opdikken van de muur zodat de deur gelijk loopt met de vloerplanken lijkt me de meest voor de hand liggende optie of, nog beter, muur eruit, systeemwand erin (nu wel haaks/recht)

Kun je ook mooi je reservoir in wegwerken.....
Kunnen we idd doen, opgelost. Maar doen we niet.
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Ik heb dit topic met wat verbazing zitten lezen. Het is maar een klein muurtje, dus je zet je kozijn parallel aan je vloertegels, trekt de hoekspeer uit je stucwerk en laat de gipsgooier dat stukje even opnieuw doen. Hetzelfde aan de binnenkant.
Neen, we hebben besloten om niet meer te breken..
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Dus je wilt èn geen muren uitvlakken en geen deur er scheef inzetten.

Dan is er maar 1 optie over.. een gordijn ervoor als deur.
Hoe je het ook wendt of keert, je zal toch 1 van de 2 opties moeten doen als je een oplossing wil. Binnen de 2 opties heb je natuurlijk meerdere keuzes, maar die zijn hier al meerdere keren aangehaald.
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Klopt, ondertussen besloten om er gewoon een deur in te zetten maar idd een gordijn is wel een optie..
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.071
2.598
Goeie keuze, kan je je ergeren zolang als je er woont. Je hoeft toch niets te breken? Die hoekspeer trek je er zo met een klauwhamer uit. Kozijn goed zetten, stukje stucloper op de grond, beetje betacontact rollen, nieuwe hoekspeer zetten en even vlaktrekken.
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Goeie keuze, kan je je ergeren zolang als je er woont. Je hoeft toch niets te breken? Die hoekspeer trek je er zo met een klauwhamer uit. Kozijn goed zetten, stukje stucloper op de grond, beetje betacontact rollen, nieuwe hoekspeer zetten en even vlaktrekken.
Datgene jij allemaal zegt is bij mij breken 😄
Ik wist al wel dat waarschijnlijk dit de enige oplossing is om dit in orde te krijgen maar neen..
Ik hoopte op een idee zonder "iets" te doen zoals dat vliegengordijn..

Ik wil jullie allemaal hard bedanken om het meedenken (y)
gr, Tom
 

togo

Actieve deelnemer
19 jun 2020
35
0
Werkers,

na enige tijd de deur geplaatst, als we ze niet volledig sluiten loopt ze evenwijdig met de voeg van de vloer.
Opgelost dus:ROFLMAO::giggle:

Nogmaals dank iedereen!
 

Bijlagen

  • IMG_20201124_082027.jpg
    IMG_20201124_082027.jpg
    32 KB · Weergaven: 36
  • IMG_20201124_082036.jpg
    IMG_20201124_082036.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 34
  • Wow
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.