Ik snap dat je er even tegen aanhikte qua aankoop prijs. Maar hierbij moet je uiteindelijk wel nog gaan lijmen toch? Omdat het alleen deuvels zijn en niet het aantrek mechanisme? Als ik het goed zie op het filmpje in ieder gevalZelf vond ik het grote voordeel dat na de aanschaf van de mal letterlijk alles behoorlijk voordelig werkt: deuvels zijn goedkoop, de boren zijn goedkoop en mocht je (accu)boormachine het begeven dan is vervanging daarvan universeel en ook weer relatief goedkoop. Je hebt geen speciale machine, speciale frezen of dure verbruiksmaterialen nodig.
Dowelmax Jig Demonstration - YouTube
als de prijszetting voor jouw buren zo is dat je er een zeta uit kan halen, betaal de zeta dan met je uren & hou er financieel niets aan over, maar je hebt dan wel een handig gereedschaDe Lamello Zeta P2 lijkt me echt mega handig maar ik zit nog met mezelf in conclaaf of dit te verantwoorden is als hobbyist.
Ik post zo nog een apart topic over ene inbouwkast die ik waarschijnlijk mag maken voor mijn buren
we houden jou daar aan !Als ik mijn eerste kast hiermee heb gemaakt dan post ik uiteraard het resultaat en de bevindingen
Let op : veel van de genoemde systemen vereisen een combinatie van 2 werkwijzen. Dus deuvels / domino's / lamello's i.c.m. Mini-Fix / D8-verbinders / Zeta.Daarmee lijken deuvels of een losse veer mij niet zo handig en ook te arbeidsintensief..? Of ik ben gewoon te langzaam
Verbindingen belast je door aan je klant.de domino zou een compromis kunnen zijn, want je kan er ook pen&gat-verbindingen mee maken
minder handig dan de zeta + de verbindingen zijn bijna dubbel zo duur
Eens, als men een kast demontabel wil hebben dan komt daar een x bedrag bij, bij het voorbeeld uit het eerste bericht komt er dan ook maar iets van 20,- bij dus daar zal het niet snel om hangen. Er waren 2 opdrachten niet door gegaan vanwege het niet feit dat ik niet demontabel kon leveren. Deze mensen heb ik gister even gecontact dat het nu wel demontabel kan, en nu gaan de opdrachten wel door dus dat doorbelasten van de verbindingen lijkt inderdaad goed te gaanVerbindingen belast je door aan je klant.
Voor mij was de DF500 de winnaar doordat - als gezegd - je naast verbindings-systeem ook zeer uitgebreide mogelijkheden hebt voor pen-in-gat verbindingen. De domino machine is verreweg mijn meest gebruikte machine (naast de Altendorf F45, natuurlijk...).
Super belangrijk ! Zo begon ik ooit ook ... inmiddels gestart aan mijn 7e jaar als ZZP-er ...Het kijken naar de filmpjes van de Zeta maakte me ook gewoon heel enthousiast en lijkt me leuk om te gebruiken, speelt ook een grote rol, want het blijft hobby
dus eens een zoekopdracht ingegeven op marktplaats. En welja, ik had geluk, er stond er 1 op! Deze ga ik morgen ophalen voor iets meer dan de helft van de nieuwprijs.
in #29 lees ik het onderstaandeinmiddels gestart aan mijn 7e jaar als ZZP-er ...
Nee, ik heb de DF-500 met de systainer D8 verbindings assortiment én de DF-700, eveneens met bijbehorende systainer met verbindings-assorti.in #29 lees ik het onderstaande
je hebt dus én de zeta p2 én de domino df500 ?
Voor mij was de DF500 de winnaar doordat - als gezegd - je naast verbindings-systeem ook zeer uitgebreide mogelijkheden hebt voor pen-in-gat verbindingen. De domino machine is verreweg mijn meest gebruikte machine (naast de Altendorf F45, natuurlijk...).
ik denk dat er wel collega's in jouw buurt zijn die een zeta p2 hebben & jou met plezier een demo gevenOm die reden ook benieuwd naar de sterkte van de Zeta. Ik heb daar geen ervaring mee.
Zelfstandige Zonder Personeelik denk dat er wel collega's in jouw buurt zijn die een zeta p2 hebben & jou met plezier een demo geven
dan begrijp ik 'ZZP-er' in het onderstaande verkeerd
inmiddels gestart aan mijn 7e jaar als ZZP-er
zo'n machine zou ik houden tot het dringend tijd is om aan mijn eigen doodskist te beginnenNet terug van het ophalen, hij ziet er goed uit en er zitten ook nog wat divario plaatjes bij.
Begrijp ik het nu goed dat al de verbindingen in deze kasten met alleen lijm en lamello's gemaakt zijn? Dus geen extra schroeven in de zijkanten?Ik wil binnenkort op zolder ook vaste opbergkasten onder een schuine wand maken. Mijn eerste idee, is om gewoon berkenmultiplex te gebruiken. Ik zal hem beneden moeten zagen en boven moeten monteren.