De zoektocht naar een nieuwe kruislijnlaser

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Lukte mij wel tijdens alle testen. Weet het nu ff niet meer uit mn hoofd. Kzal proberen morgen ff te kijken. Ik meen me te herinneren dat je op Alie voor de gebruiksaanwijzing moet gaan.
Ben er helaas nog niet aan toe gekomen, excuses daarvoor. Nog even geduld.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Ik heb een Deko laser. Bevalt goed, al heb ik heb ik hem nog niet voor een klus gebruikt. De rode laser is bij daglicht prima zichtbaar. Hij is er ook met groene laser. Het nut van de bijgeleverde bril heb ik nog niet ontdekt...

Met een losse adapter (zoekterm 1/4" 5/8" Tripod Adapter) schroef ik hem op een standaard camerastatief.
 

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Inmiddels het apparaatje wat uitgebreider getest....
Ik kan gewoon nx slechts eraan ontdekken.
Alle lijnen zijn, binnen de tolerantie, gewoon perfect.
ook besteld. Heb jij toevallig al eens gekeken naar of er ook een passende ontvanger te koop is zodat hij buiten ook goed te gebruiken is?
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Nope, echter wel aan gedacht, maar niet echt in verdiept.
Volgens mij moet je dan een pulserende laser hebben en dat is deze volgens mij niet.
Wellicht dat er mensen hier zijn om daar wat meer over te kunnen zeggen.
Mss werkt een groene bril of een groen (perspex) plaatje tegen de muur?
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Nope, echter wel aan gedacht, maar niet echt in verdiept.
Volgens mij moet je dan een pulserende laser hebben en dat is deze volgens mij niet.
Wellicht dat er mensen hier zijn om daar wat meer over te kunnen zeggen.
Mss werkt een groene bril of een groen (perspex) plaatje tegen de muur?
Ik zal zsm eens kijken. Ik heb pas zo’n soortgelijke kruislijnlaser gekocht en heb een ontvanger voor buiten voor mijn andere laser die ik altijd op outdoor omschakel. Wordt vervolgd.
 

Sas Pieterse

Nieuw lid
26 sep 2017
7
0
Apeldoorn
Tip als je maak in een blokje hout een ondiepe zaagsnede plak hier in een reflectie (stikker) van max 2 mm breed.
Ondiepe zaagsnede is minimaal 1mm dieper als het reflectie materiaal met lijm.

Om beschadiging aan het reflectie materiaal
Hoe dieper hoe donkerder waardoor de reflectie beter zichtbaar.

Oude kenteken plaat werkt ook.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Tip als je maak in een blokje hout een ondiepe zaagsnede plak hier in een reflectie (stikker) van max 2 mm breed.
Ondiepe zaagsnede is minimaal 1mm dieper als het reflectie materiaal met lijm.

Om beschadiging aan het reflectie materiaal
Hoe dieper hoe donkerder waardoor de reflectie beter zichtbaar.

Oude kenteken plaat werkt ook.

Is het niet zo dat juist een diepere zaagsnede meer effect/donkerder wordt?
Jouw idee lijkt me trouwens een geniale oplossing zonder het echt al geprobeerd te hebben (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sas Pieterse

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Laser werd binnen een paar dagen bezorgd, netjes verpakt en kon meteen gebruikt worden. Bij daglicht was de lijn op 5m afstand niet zichtbaar helaas. Maar zodra het begon te schemeren heb ik de laser in het midden van mijn toekomstige schuur gezet en kon ik op alle hoeken (schuur wordt 11 bij 5) perfect de hoogte van de borstwering aftekenen. Tot nu toe erg tevreden. voor een paar euro ook een tripod besteld.
 

JEROEN C

Nieuw lid
31 mei 2021
5
0
Steenwijkerland
Ben me aan het orienteren op een kruislijn laser en kwam dit topic tegen.
Hoe zijn de ervaringen met de lasers na ruim een jaar, is het voldoende duurzaam
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik heb een baak bij mijn kruislijn laser. Die doet het prima als ik zelf de lijn niet kan zien. Die kan je op een lat klemmen en door de pieptonen weet je of je omhoog of omlaag moet of goed op hoogte zit. Werkt ook buiten goed genoeg om bijvoorbeeld bekisting uit te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MerkiMac en Rene71

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Ben me aan het orienteren op een kruislijn laser en kwam dit topic tegen.
Hoe zijn de ervaringen met de lasers na ruim een jaar, is het voldoende duurzaam
Ik persoonlijk vind het nut bij ‘dagelijkse’ klussen beperkt, een gewoon touwtje, waterpas of schietlood vind ik meestal praktischer. Mocht je er een kopen, neem er dan een die overdag buiten goed bruikbaar is, anders heb je er zo goed als niets aan. Een die rondstraalt, zodat je hem kan laten staan en vandaar uit meerdere punten kunt uitzetten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.700
2.570
Gaanderen
Buiten zichtbaar is relatief. Bij sterke zonneschijn lukt het al heel snel niet meer. De ontvanger met baak zoals chevy66 al vermelde zal je er bij moeten hebben als je met veel licht moet werken.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ik persoonlijk vind het nut bij ‘dagelijkse’ klussen beperkt, een gewoon touwtje, waterpas of schietlood vind ik meestal praktischer. Mocht je er een kopen, neem er dan een die overdag buiten goed bruikbaar is, anders heb je er zo goed als niets aan. Een die rondstraalt, zodat je hem kan laten staan en vandaar uit meerdere punten kunt uitzetten.
Buiten zie je geen enkele laser fatsoenlijk. Met een ontvanger makkelijk op te lossen en absoluut onvervangbaar door touwtjes en gepruts.
Koop gewoon een leuke set die fatsoenlijk niveleert, scheelt veel gedoe en is zeker wel bij alle regulier voorkomende klussen zeer waardevol.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Dank voor de reacties,
Mijn vraag was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik doelde op de besproken huepar en goxawee
Geen, idee maar ik heb een vergelijkbare van Bosch groen. Een rondstraal functie is handig zodat je hem centraal kunt opstellen en op het juiste niveau in een kamer de hoogte van stopcontacten oid kunt aftekenen. De laserstraal zal bij daglicht buiten waarschijnlijk nauwelijks zichtbaar zijn, je moet dan zelf een beetje schaduw veroorzaken met je hand of karton. Het is maar net waar je hem voor wil gebruiken. Indien je buiten een fundering wil uitzetten heb je wat anders (losse ontvanger) nodig met een heel ander prijskaartje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.