Daar weet ik alles vanEn dan moet je wel goed stappen, anders is het toch een flinke stap naar beneden
Mooi nietOh...vertel eens.
Dit uiteraard ter leering ende vermaeck
Als je nieuwe trapbomen gaat maken, moet je ze ruggelings tegen elkaar leggen. boven en onder hechtlasje en dan pas de hoeklijntjes er op vast lassen. Als je de trapbomen aan de bovenkant voorziet van een glijdende bevestiging kan je de trap recht op zetten als je wat groots naar boven wil hijsen.
Hij maakt misschien wat fouten, maar hij brengt zijn projecten wel tot een eind.
2 goede lasnaden van pakweg 3 a 4 centimeter
Mocht de koker dan nog enigszins vervormen dan kun je aan de anders zijde van de koker tegenover de hoeklijntjes korte lasrupsjes aanbrengen als tegengewicht.
Ruggelings hechten zal zeker wel helpen ,maar hoe minder energie (warmte) je erin stopt hoe beter en minder kans op trekken van je materiaalKijk, dat is ook wel weer leuk om te horen
De reden dat ik die koker genomen heb is dat het er ook gewoon leuk uitziet
Dat maakt dan niet heel veel uit, de lasnaad is niet langer dan een cm of 11 a 12
Aan de onderkant alleen de hoeken vast gelast
De nieuwe gaan we zeker veel minder lassen
Een cm aan de uiteinden/bovenkant en een cm in het midden aan de onderkant zal zeker genoeg zijn, dat gaat zeker schelen qua warmte
Zoals Chevy al voorstellen, ruggen tegen elkaar en even vast hechten
misschien leg ik er nog wel een blokje tussen om heel iets voorspanning te creëren