Het kan toch niet waar zijn dat deel 2 van de mancave voorbij gaat zonder plaatjes....
Dat gebeurd ook niet, kon alleen even de tijd niet vinden om de plaatjes met tekst te posten
Afijn, bij deze een inhaal slag
Via marktplaatst vond ik een bedrijfje dat heel veel balken had liggen, deze waren afkomstig uit containers van de auto import uit de USA
60 balken voor 87,50, dat is een mooi begin, want het doel is om de opbouw voor 1000 euro te realiseren !
Eerst maar eens een rand rondom maken, alle balken zitten met een vingerlas aan elkaar
Ingezaagd op de kapex, daarna kopse snede op de lintzaag
Dat gaat lekker snel, de rand ligt er dan ook in een zucht op
De bedoeling was een zadeldak met licht helling
Ergens heb ik een rekenfout gemaakt want de een eerste test wees uit dat ik 47 cm te hoog uitkwam, bummer....
De hoek moest nog flauwer en de staanders moesten korter
Vooral het eerste had ik geen goed gevoel bij, daar ging te veel stress op de middenbalk/verbindingen opleverenen
Gelukkig had ik met het gesprek met de gemeente meerdere scenario's (modellen) besproken dus ik kon uitwijken
Even wat langere balken bij gehaald en gekozen voor een licht hellend lessenaarsdak
Dat zit een stuk steviger, ik ben tevreden
De staanders staan ruim 25 cm naar binnen tov de onderkant
niet het waterpas, maar de balk staat recht, het waterpas was even als contra gewicht tijdens het nemen van de foto
Daarna een ware transformatie
Al het grind er af, de aanhanger stond kort voor de garage geparkeerd dus met een welgemikte gooi belande het zo in de aanhanger
Vóór het afvoeren nog even bij een weegbrug gevraagd of ik even gewogen kon worden...
Geen probleem meneer
1600 kg grind lag er op het dak
Het dak liep ook nog iets hol naar binnen (zeker 1,2 cm) en dan ook nog eens aan de kant van de water afvoer iets hoger
Dus na een bui regen stond daar een laag water die zeker goed zou zijn voor een 200 liter
Wat heb je er aan zou je zeggen, ach....goed om te weten dat 1800 kg (dan wel verdeeld) geen probleem is)
Goed.... grind afgevoerd, met de tuinslang de losse troep die zich in 20 jaar had verzameld weggespoten en toen de hogedrukreiniger er achteraan
Dat levert toch een prima hobbyvloertje op !
Nee, geen eiken zoals beneden, ik wil een beetje op het gewicht letten
Een dag of 2 later ben ik de panelen gaan halen
Geweldig spul, aan beide zijde ca 6,5 mm multiplex van goede kwaliteit
Tussenin een goed isolerende schuim (warmte maar ook geluid !) en aan de buitenzijde afgewerkt met glasvezel mat en gelcoat...
Dát zal mijn tijd wel uitdienen schat ik zo
Inmiddels staat er een hele stapel boven
Klaar voor de start....