Voor hen die niet aan de Voice-Kids zitten gekluisterd een beetje zaterdagavondvoer...
De 2e laag zit er op, deze zit slechts op een aantal punten vast geschroefd (van de onderste plaat naar boven
Pas als ik begin met gaten boren (19mm tbv bench dogs en dergelijke) weet ik waar de andere schroeven moeten komen.
De vorige werkbank had ik de bladen op elkaar gelijmd, dat was niet handig ivm demonteren én als ik dan een blad wilde wisselen na hevig misbruik zou ik beide platen moeten wisselen en da's zonde van het geld
Dan had ik ook nog een meevaller, omdat ik de naden van beide bladen niet op elkaar wilde hebben heb ik de 2e laag anders ingedeeld en daardoor paste de stukken die van laag 1 over waren in de 2e laag en hield in een hele plaat over
Daar moet de LS positioner komen
Nu de spullen vanuit de huiskamer weer terug komen kan ik ook de kerstkadootjes een plekje geven
De werkbank stapelt zich langzaam vol, dat is maar tijdelijk, even uitzoeken wat ik nodig heb om weer verder te kunnen dan schuift dat voorlopig onder de werkbank
Tussen de spullen die terugkomen zit ook een stapeltje hout dat ik een tijdje geleden gekocht heb, man man.... wat vind ik dat mooi (ik weet nog niet waar ik het voor ga gebruiken)
PROBLEEM.... HEEEEEELLUP !!!!
ik heb 3 van deze modules (2x frees en 1x zaag) nu moet ik dus 3 gaten in het werkblad zagen die exact moeten passen
In de vorige werkbank heb ik het afgetekend en met een liniaal en inval zaag gedaan
Op één of andere manier was ik er toch niet voldoende tevreden mee, er zat wat speling in, dat moet dus strakker
Wat ik bedacht heb is dat ik eerst een frame om de CMS module maak
Op de foto liggen even 2 losse latjes als voorbeeld (het moet breder/stijver)
Als ik een dergelijke frame heb kan ik het gat iets kleiner uitzagen en dan met de frees icm kopieerring exact op maat maken
Oh ja, ik riep om hulp
Nou ik heb dus iig 3 ringen waarvan de kleinste 27mm is, om precies uit te komen moet ik dus een frees van 27mm hebben, dat is best groot
Heeft iemand (in de buurt van lelystad) een kopieer ring voor een OF 1040, 1400 of 2200 (heb ze alledrie) die een stuk kleiner is of een adresje waar ik een 27mm frees kan kopen zonder een emmer leeg te hoeven gooien ?
OF.... heeft iemand een ander/beter idee om die gaten er straks in te zagen ?
De ruimte aan het einde werkbank is precies groot genoeg om de afzuiger neer te zetten, dáár ben ik blij mee !!
Ook het fijnstoffilter met de filter van Kor kan eindelijk een vast plekkie krijgen, wel nog even groen schilderen voordat ik hem ophang
En zo begint het langzamerhand op te ruimen
De vriezer wordt leeggemaakt en verdwijnt, de vandikte bank verhuis naar achteren (waar nu de vriezer staat) en de stofzuiger plaats ik onder de werkbank
Voor de kolomboor denk ik aan een klein werkblad met daarnaast de Drumsander, maar daar moet ik nog even over nadenken