Leuk project! Lijkt me ook wel interessant om er eventueel 1 te bouwen.
Ga voor mezelf een kleine inventarisatie maken wat er precies allemaal besteld moet worden, wat de kosten zijn, en dan besluiten of ik er 1 ga bouwen.
Grootste uitdaging voor mij zouden de pcb's zijn.
Zijn te bestellen via de maker, maar kosten dan €52,- + €30,- verzendkosten. En de levertijd is niet bekend.
Met een beetje gedoe heb ik de PCB in JLCPCB gekregen, .....
Ben je nog verder gekomen met het bestellen van de pcb's via JLCPCB?
Kun je een JLCPCB project ook delen?
Heb zelf geen ervaring met pcb's bestellen, snap hoe het in principe werkt, maar stel dat er meerdere mensen zijn die willen bestellen bij JLCPCB hoeven die misschien niet allemaal te leren hoe dat precies werkt.
Op het forum wordt ook een probleem genoemd met de SMD:
forum link smd error
Of samen bestellen, scheelt waarschijnlijk in de kosten voor een aantal.
Model zou wat aangepast moeten worden voor metrische maten ipv imperial. Zoals ontworpen is de bodemplaat bijvoorbeeld 1/4" (6.35mm) Dit heeft volgens mij invloed op de hoogte van de sensor montage 3D prints. Frontpaneel is 1/16" (1.588mm) maar dit kan zonder problemen vervangen worden door 1.5mm.
Bevestigingsmaterialen die genoemd worden in de montagehandleiding zijn allemaal metrisch, dus dat scheelt.
Heb een prijsje gevraagd voor de bodemplaat (10x) bij een laserboer, dat is net zo duur als wat de maker vraagt. (rond de 60,-) en dan zitten de kleine gaten alleen gemarkeerd, omdat de gatmaat / plaatdikte niet gunstig is.
Ik heb een Brother CNC machine, daarop kunnen de aluminium bodemplaten gefreesd worden.
Dat zou ik voor 38,- incl. BTW kunnen doen.
(koop de aluminium zakelijk in, dus moet ook verkopen met btw.)
Aan de andere kant, JLCCNC kan ze gefreesd en geanodiseerd leveren. (kosten €45,- + €26,- verzendkosten)
Heb ook een CNC plasmasnijder, daarop zouden de frontpaneeltjes misschien gesneden kunnen worden, maar zou even moeten testen of dat nauwkeurig en strak genoeg is, aluminium laat zich niet altijd even goed plasmasnijden.
Er staat een
BOM (stuklijst) in de Github, dus dat maakt het bestellen van onderdelen gemakkelijk.
Deze is niet helemaal compleet, dingen als bevestigingsmaterialen missen bijvoorbeeld.
Voor de Fusion (of andere 3D cad) gebruikers, er staan steps van een aantal onderdelen, en ook van de complete samenstelling, op Github in de CAD folder:
handheld-cnc/cad at main · camchaney/handheld-cnc