centreerboren

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.351
2.888
Gaanderen
Is die afwijking belangrijk? Ik vind de afwijking tussen de boor en de wand belangrijk. Kan natuurlijk dat dit overeenkomt. I.v.m. boormeel moet er wel wat speling inzitten.
Is dat de trend/snappy variant of de "gewone" trend?
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.072
438
hilversum
Opzich het betekent dat je dat meer uit het midden terecht kan komen als je boor niet 100% zuiver recht houd.

Dit is de normale trend ooit bij toolstation gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
88
62
Kapellen (Antwerpen)
dat is een flinke afwijking - het goedkope setje dat ik bij Toolstation oppikte lijkt dus meer op de Trend die jij daar hebt.
De 2.5mm
Trend 2,5 mm.jpeg

en de 5mm



de boortjes sluiten ook heel precies in de geleideschacht - het enige dat bij deze boortjes wat jammer is, is dat de afvoer van de spanen niet supergoed is. Af en toe trek ik de geleideschacht met de hand wat achteruit om de spanen er terug uit te laten vallen. Na een tijdje ben je dat gewoon, maar het zou dus beter kunnen
 

Bijlagen

  • Trend 5mm.jpeg
    Trend 5mm.jpeg
    68,4 KB · Weergaven: 7

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
578
191
Middelburg
Ondanks dat ze identiek lijken te zijn, zijn er toch enige verschillen ten opzichte van de duurdere variant, de Trend Snappy heeft een langere opening waardoor het zaagsel beter kan worden afgevoerd dan die goedkope versie, plus er staat een maatvoering op.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 6

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.351
2.888
Gaanderen
Voor mij is het belangrijkste dat je het center zuiver kan bepalen/aftekenen. Enkele mm diep is voldoende. De rest doe ik wel in een tweede gang.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.