Festool verkoopt geen zelfcentrerende scharnierboren.
Bedankt Wim dat verbaast mij ten zeerste je zou anders verwachten waarom heet het dan centreerboor??? Sommige merken hebben naar mijn idee een niet taps genoeg lopende stift waardoor de centroorboor zich niet makkelijk kan centeren in het gat van het scharnier, wellicht is dat bij jou centreerboor ook het geval??. Hoe dan ook, heel vriendelijk bedankt voor het delen van je ervaring!!Er was hier laatst toch ook een topic over centreerpennen of zoiets. Dat werkt misschien wel beter. Moet je wel handelingen doen. Nadat de punt gezet is moet je boren. Toch denk ik dat je een betere controle krijgt. Ik heb 3 of 4 maten van de hierbovengenoemde centreerboren, maar ik zit er soms toch naast.
Klopt maar dat is toch ook een centreerboor????Die van Festool is alleen voor Euroschroeven, dus voor gaten Ø5mm.
Er was hier laatst toch ook een topic over centreerpennen of zoiets.
Zomaar een vraag wat betreft Trend centreerboren . Trend biedt aan laten we zeggen de goedkopere variant hetgeen in jou link staat afgebeeld en de variant, gemaakt in samenwerking met de bekende fabrikant Snappy. Zit hier nog verschil in de goedkopere variant afgezien van de maatvoering?,....want die van Snappy/Trend is echt duurder en dat schilt een slok op een borrel. Ik denk dat het toch om twee verschillende kwaliteiten gaat???Dit setje heb ik een hele tijd geleden eens meebesteld, om een of andere bizarre reden noemt Toolstation dat verzinkboren en daarvoor deugen ze helemaal niet , maar als centreerboor doen ze het prima.
In praktijk gebruik ik vooral de kleinste en voor fijnere schroefjes zet ik ook alleen het puntje daarmee aan.
Aan de hand van fotootjes is het moeilijk om dat te beoordelen, maar ze lijken alleszins heel erg op elkaar.Zomaar een vraag wat betreft Trend centreerboren . Trend biedt aan laten we zeggen de goedkopere variant hetgeen in jou link staat afgebeeld en de variant, gemaakt in samenwerking met de bekende fabrikant Snappy. Zit hier nog verschil in de goedkopere variant afgezien van de maatvoering?,....want die van Snappy/Trend is echt duurder en dat schilt een slok op een borrel. Ik denk dat het toch om twee verschillende kwaliteiten gaat???
er liggen er nog wat in winkelsBij Toolstaion helaas 0 producten beschikbaar ...
Bedankt Wim dat verbaast mij ten zeerste je zou anders verwachten waarom heet het dan centreerboor??? Sommige merken hebben naar mijn idee een niet taps genoeg lopende stift waardoor de centroorboor zich niet makkelijk kan centeren in het gat van het scharnier, wellicht is dat bij jou centreerboor ook het geval??. Hoe dan ook, heel vriendelijk bedankt voor het delen van je ervaring!!
Ps de twee foto's hieraan toegevoegd lijken mij goed gevormde stiften die gemakkelijker in het midden centeren ?
Volgens mij zijn het twee verschillende sets. De kleinste van de 3 heeft als maatvoering 2mm tegen 2,4mm voor de goedkopere variant, ook staat op die van Snappy het type, dit ontbreekt geheel bij die van Trend. De goedkoopste set op Amazone van Trend is zeg eens 21 euro, tegen die van Snappy Trend 41 euro (die Quick snap kan toch geen 20 euro rechtvaardigen), en ik zie duidelijk een verschil tussen beiden, die van Snappy heeft een grotere spleet, die het hout kan afvoeren dan die goedkopere (is ook vaak een frustratie bij sommige gebruikers dat hij vastloopt door ophoping boorzaagsel). De goedkopere van Trend staat in zijn geheel niets over Snappy te lezen op de verpakking, voor mij aanwijzingen dat het over verschillende producten gaat,.....zeg maar de Gamma Makita en de professionele Makite bij de vakhandelAan de hand van fotootjes is het moeilijk om dat te beoordelen, maar ze lijken alleszins heel erg op elkaar.
Het belangrijkste verschil tussen dit setje en de set op de website van Trend NL, is dat die laatste er een (Snappy?) quicksnap adapter heeft bijzitten. Of de boortjes zelf een beter kwaliteit zijn, weet ik dus niet.
Goed om weten: als je het toolstation-setje wil kopen, bestel dan best via de BE website, daar staat het momenteel aan een dikke 7 euro goedkoper dan op de NL website