ik zou hem persoonlijk nooit in een kast zetten. En een beetje batterij (100kwh)heeft een eigen klimaatregeling en brandblusinstallatie. Maar die vind je dan ook met name op de zakelijke markt.
100 kWh is meer dan een beetje batterij. Daar kan een normaal huishouden 5 dagen mee toe en dat krijg je er particulier zeer waarschijnlijk nooit uit.
Beetje meer on-topic (goede link trouwens): de brandweer geeft dus niet aan dat je hem persé in een kastje moet hangen. Wat al gezegd is, welk type batterij je ook hebt, je krijgt altijd wat warmte ontwikkeling en die warmte moet je kwijt kunnen.
Als ik er al een kastje om heen zou bouwen, zou dat vooral zijn om de batterij en de kabels niet per-ongeluk te
beschadigen, en om goede ventilatie mogelijk te maken. De risico's van beschadigde of slecht aangelegde kabels zijn mogelijk groter dan die van de batterij zelf. In Duitsland hebben ze inmiddels al veel thuisbatterijen, dus misschien dat men daar ook nog tips heeft.
(Een snelle google actie leert dat er daar in ieder geval één onderzoek gedaan is naar het risico van batterijen, ze zeggen dat het risico vergelijkbaar is met die van wasdrogers, maar dat vind ik niet een hele sterke vergelijking, aangezien die vooral in de fik vliegen als mensen de filters niet schoon maken.)
Ik kan me wel voorstellen dat een combinatie van brandalarm, een brand vertragende kast maar met afvoer van rook mbv ventilatie voor een batterij-fik juist wel werkt (de batterij fik is niet zuurstof afhankelijk, alleen alles wat er omheen zit fikt 'gewoon') , maar dat weet de brandweer mogelijk beter.
Voor de topic starter:
Je kan ook nog even kijken op het forum van tweakers.net, daar zijn ook veel mensen met thuisbatterijen in de weer. Ik ben heel benieuwd wat je gaat bouwen.