Bouwstofzuiger voor dagelijks gebruik in huis?

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Dyson levert dus blijkbaar geen extra waarde voor het geld. Daarbij zijn ze blijkbaar luidruchtig en is het snoer te kort. Op korte termijn zal het maar weer investeren in de Miele worden.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Wij hebben in het verleden een Dyson gehad. Maar deze kostte wel veel meer als zijn voorgangers, maar ging zeker niet navenant langer mee. De Philips (cycloon) stofzuiger die hem verving kostte minder dan de helft, zuigt beter en maakt veel minder lawaai. En deze gaat inmiddels langer mee. Een bouwstofzuiger zou ik zeker niet als vervanging van deze gebruiken: de stoffilters zijn meestal grover en ze maken in vergelijking enorm veel lawaai, zeker tijdens een reinigingscyclus. Bovendien zijn de meeste modellen voor gewoon gebruik onnodig groot en zwaar, wat ze nu niet bepaald makkelijk draagbaar maakt. Als je zoals wij op 3 verschillende verdiepingen moet stofzuigen dan telt dat zeker mee.
 

PetraD

Actieve deelnemer
29 okt 2015
70
11
België SKW
Toen ik van de Europese richtlijn hoorde heb ik nog op de valreep 1 van de laatste Miele 2200W, om als tweede stofzuiger te gebruiken, kunnen bemachtigen. Ik hoop dat ze het nog lang doen want ik ben er super tevreden over. Ik geloof nog steeds niet dat de nieuwe generatie met veel minder W even goed zuigen. Volgens mij heeft diegene die deze richtlijn bedacht niet vaak zelf moeten stofzuigen.
Ik heb mij ook een accu steelstofzuiger van Dyson aangeschaft omdat ik dacht dat dat wel handig kon zijn om tussendoor even vast te pakken maar dat ding maakt een hels lawaai.Ik gebruik hem nu enkel nog om voor het slapengaan muggen te vangen.
In de werkplaats een Kärcher stofzuiger maar die maakt ook te veel lawaai om binnen te gebruiken.
Laat zeker nog weten wat het geworden is en of je er tevreden over bent. Ik ben erg benieuwd voor in ‘t geval de mijne het niet meer doet.
Groetjes Petra.
 

Bigfoot48

Actieve deelnemer
18 dec 2018
84
11
Lieshout
Ik heb een karcher nt 25/1 ap, kost als je goed zoekt, anders kan ik de link wel zoeken, rond de 250 euro.
Als deze niet meer te repareren is dan koop ik er weer 1. Gebruik hem voor mijn huishouden en voor het klussen.
Wel oppassen met sokken ..... voor je het weet moet je ze uit de zak halen. Hij zuigt erg goed.

Ik heb hem bij vrienden toen gebruikt en waren ook verkocht aan een bouwstofzuiger. Ze hebben gekozen voor een Makita bouwstofzuiger (185 euro). Ook deze zuigt erg goed. Klopt hij maakt ietsje meer lawaai als een gewone stofzuiger, maar je krijgt er meer zuigcapaciteit voor terug en de zakken zijn groter.

Wat ik meestal doe wanneer ik een nieuwe zak in steek is een goedkoop poederwasmiddel die lekker ruikt een kopje daarvan eerst opzuigen. Elke keer wanneer je hem gebruikt ruikt het lekker :)

Daarnaast heb ik ook een Henry, ben ik ook zeer tevreden over en je kan er een extra vlies bij kopen die het stof zegen houdt. Maar dat kan ook met deKarcher door een Hepa filter erin te doen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
In huis hebben we 2 Mieles, eentje boven en eentje beneden. In de garage gebruik ik bijna dagelijks een Kärcher W 3.300M, een oud type. Ik zoek hiervoor herbruikbare filterzakken,maar die zijn niet leverbaar via Amazon.nl. Amazon.de heeft ze wel op voorraad maar levert niet in NL. Weet iemand waar ze wel te koop zijn?
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Thuis gebruik ik starmix voor stoffige karweitjes. Ik heb een middenmoot met blaas functie. Handig om zaagtafel schoon te blazen. Deze heeft middenmoot heeft wel een kunststof steel, hier ben er niet kapot van, het voelt zo iel aan. RVS steel was beter geweest. Zuigkracht is goed en is licht van gewicht gezien de afmeting. Als je vaak houtkrullen opzuigt is een voorafscheider de moeite waard. Die zakken van starmix zijn niet echt goedkoop.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.