Bouwmarkt frustratie

rommelaar

Actieve deelnemer
15 okt 2020
63
20
Leiden, Nederland
Frusterend, als je lekker bezig bent en het net te klein is en niet goedkoop. Overigens heb ik een paar jaar geleden alle hout voor een boekenkastje met veel plankjes laten zagen, door de bouwmarkt met breed gamma aan producten. Ik was onder de indruk hoe precies alles uiteindelijk in elkaar paste. Was mij zelf niet gelukt.
 

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
260
99
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
Als het word geadverteerd als 61 cm dan kun je tolerantie van in de orde van 60,5 tot 61,5 verwachten. Als je iets koopt dat word geadverteerd als 211,5 dan mag je aanzienlijk kleinere toleranties verwachten. Teruggaan naar de bouwmarkt lijkt me redelijk kansloos.
Dus hoe kleiner, des te groter de tolerantie? Onredelijk, is ben knap gefrustreerd. Zelfs geen medeleven op dit forum :ROFLMAO:
Tot overmaat van ramp door het raam naar binnen gemoeten, weekend stond voor de deur...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost Kok en rommelaar

McTucker

Actieve deelnemer
17 okt 2015
260
99
Gutowo Lubawa / Hengelo OV
En ik begrijp overigens wel je frustratie; ik denk echter niet dat het uit slechte bedoelingen is (oplichterij) maar gewoon uit onverschilligheid over precisie in het productieproces.
Helemaal mee eens! En eindelijk iemand die me begrijpt (y)
Heb er gisteren twee centimeter aangelijmd en vandaag over de cirkelzaag gehaald.
Past perfect nu. Kost wat extra, maar dan heb je ook wat.
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Dus hoe kleiner, des te groter de tolerantie? Onredelijk, is ben knap gefrustreerd. Zelfs geen medeleven op dit forum :ROFLMAO:
Tot overmaat van ramp door het raam naar binnen gemoeten, weekend stond voor de deur...
Gaat niet om de grootte maar om waar de komma staat. In je eerste bericht had je het over 61 cm, als het was geadverteerd/beschreven als 61,0 dan had je zeker een punt gehad (ik moet uitgaan van de informatie die van jou afkomt). Die 211,5 refereerde aan ander voorbeeld dat ter sprake was gebracht.
Ik snap best je frustratie en die zou ik zelf ook hebben. Mooi dat je een oplossing hebt gevonden, succes met project verder.
 

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
140
55
Ze verkopen het als 61cm, staat nergens op het etiket of rek dat je rekening moet houden met toleranties,
Zo moeilijk is het niet om een juiste schapsticker te printen of een extra schapsticker op het rek te plaatsen: let op kan enkele mm afwijken in verband met zaagsnedes,

We hebben het ook niet over 1 plankje wat zo gezaagd word bij zo een grote bouwmarkt maar over een standaard maat die ze als 61cm verkopen, of daar na wel of niet een komma achter staat doet niks af aan het feit dat er 61 voor de komma staat..
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
de basis tollerantie van de hele plaat van 122*244 is al 4 mm in de lengte en breedte.
je moet gewoon meten als je hout koopt.

en in de dikte overigens in verhouding nog veel meer de dikte mag ruim een halve mm afwijken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.