Een "gunstock" is in feite een staander die bovenaan plots verbreed zodat er plaats is voor een tweede pen die haaks op elkaar kunnen staan. De vorm van de staander doet sterk denken aan een op zijn kop staande geweerkolf, vandaar de naamgeving. Het is een elegante oplossing als de staanders vierkant gehakt worden uit stamhout omdat daar de vorm al deels in verscholen zit. Voor gezaagde staanders is het echter een bewerkelijke en duurdere oplossing, de staanders moeten deels verjongd (= verdunt) worden, dus lastig zaagwerk en veel afval.
Voor je hele constructie zou ik iets anders willen voorstellen, voer de hoekverbindingen onderaan gewoon uit als halfhoutse verbinding, wel met behoud van de vierkante pen aan de staanders. De tussenstaanders komen met de klassieke pen een gat verbinding in de onderste muurplaten te zitten.
Bovenaan zou ik op de buitenhoeken ook met die halfhoutse verbinding werken en de staanders hier ook inwerken met een doorgaande vierkante pen ( mag gerust 70x70mm vierkant wezen bij de gegeven houtsectie)
Voor de verbindingen ertussen, van staander met ankerbalk en muurplaat, zou ik eveneens met diezelfde vierkante pen werken die dwars door een halfhoutse verbinding van ankerbalk en muurplaat gaat.
Dus de kruising van ankerbalk en muurplaat halfhouts laten verlopen, de muurplaat voorzien van het onderste deel van de halfhoutverbinding en de ankerbalk er laten invallen langs boven. De ankerbalk zou wel ook een 30mm opleg moeten krijgen op de staander, dat spaart de verbinding. Alles op deze manier samenbouwen is relatief simpel, makkelijk af te schrijven en uit te voeren, en in combinatie met de nodige schoren krijg je toch een zeer sterk geheel.
Ps: je schetsen kunnen niet kloppen als ik je de verkeerde info geef hé, mea culpa!! Wat is het dan wel? Het midden afschrijven op drie kanten, de buitenhoek is de "0" daar vertrekt de lijn op het midden, naar rechts eindigt die op 15mm boven het midden, naar links op 15mm onder het midden. Dat laagste punt links word dan op de derde kant opnieuw verbonden met het midden.
De buitenhoek "0" en de ertegenover liggende binnenhoek liggen dus beide juist op de middenlijn als het goed is
Moeilijk om iets in 3D te beschrijven met platte tekst.