Ik zou het in dit stadium wel weten: een of twee lange hefbomen, HSB-karkassen oplichten en er een van de genoemde materialen tussen hout en beton stoppen. Als je het goed aanpakt ben je nu met een paar uurtjes klaar. Over 10 jaar is het een ramp.
Herhaling:
Ik zou het in dit stadium wel weten: een of twee lange hefbomen, HSB-karkassen oplichten en er een van de genoemde materialen tussen hout en beton stoppen. Als je het goed aanpakt ben je nu met een paar uurtjes klaar. Over 10 jaar is het een ramp.
een keer is afdoende hè, anders ben je net zo eigenwijs Uit mijn Goudse ervaring (erg vochtig daar) weet ik dat houtenconstructies die met de voetjes dicht bij de vloer staan idd geen levenslange leven beschoren zijn. Maar het houdt best wel een tijdje vol. 10 jaar moet denk ik wel lukken mits je de onderzijdes regelmatig schoonmaakt en bij houdt
@athanor: ramp is idd doorstaan, blijkbaar niet ver van hier zelfs een dak afgewaaid.
@houtenklaas: dit word nogal moeilijk, zoals bjorn aanhaald is dit met slagpluggen bevestigd aan de plaat (50-tal)...
Maar ik bedenk mij, op die betonplaat is er vernis gespoten, stopt vernis de waterdoorlatendheid?
@bjorn: regen/spatwater kan normaal niet bij de regel komen, de planchetten worden ongeveer tot 1cm onder de bovenkant van de betonplaat gehangen en de betonplaat staat al iets hoger dan het maaiveld.
@athanor: ramp is idd doorstaan, blijkbaar niet ver van hier zelfs een dak afgewaaid.
Een houten regelwerk en een afgewerkt tuinhuis is toch wel een verschil. Het regelwerk vangt weinig wind, afgewerkt gaat dit toch wel anders zijn. Het is natuurlijk ook zo dat bij HSB de beplating een wezelijk onderdeel van de constructie (stijfheid) is.
Één ding moet ik jullie belgen toch wel geven... Ik ben jaloers op jullie grote lappen grond en de overheden die allemaal zo soepel zijn wat bijbouwen betreft. Het ene na het andere mooie 'werkkot' wordt daar de grond uit gestampt.
In NL wordt je zowat genoodzaakt om een bedrijfspand te huren vanaf 1000 euro per maand.