Nou ga een Mafell testen en dan heb je je haakse zaagsnede, ik zal niet zeggen dat ie dat 100% haaks doet in 80mm hardhout maar 50 / 60 mm hardhout is geen probleem.
Niet alleen met een Cunex zaagje maar ook met normale zaagjes, misschien met een normaal zaagje iets minder diep maar zeker prima resultaten.
De Cunex zaagjes zijn wel duur maar omdat er geen zaaggeleiding is worden de zaagjes echt heel veel minder heet dan bij de concurrenten met een zaaggeleiding. De Bosch met alleen een wieltje doet het kwa hitteontwikkeling ook behoorlijk goed, de Carvex 420 doet het met de zijgeleidingsblokjes echt dramatisch, kokend heet kunnen de zaagjes worden, en voor de kritische lezer: bij prima afgestelde blokjes.
Bedankt Scheppie!
Ik begrijp je enthousiasme voor de Mafell, een revolutionaire verbetering.
Net als DervishD ben je niet gebonden aan commerciële overwegingen. Toch spreken jullie elkaar tegen.
Waar Dervish heeft ervaren dat de Mafell met een "niet-cunex" zaagblad minder presteert dan de Bosch, zeg jij dat de Mafell ook zonder cunex superieur is.
Dus hier mijn vraag, opnieuw over "haaksheid": hebben jullie ook de haaksheid van de andere merken vergeleken met de Mafell?
Bert