Mijn over grootvader kapte hout, mijn grootvader kapte hout mijn oom kapte hout mijn neef kapte hout zijn zonen kappen hout, allemaal als professionele houthakkers.
Maar niemand van deze houthakkers en Ik ken er meerdere zagen het hout, en geven er geen steek in of de maan schijnt of niet, en de zagerij vraagt niet of het met volle maand gekapt was.
Ze noemen zoiets ouwe wijven verhaaltjes, oftewel sprookjes, oftewel KLETSPRAAT en ONZIN,... GELUL is een ander woord ervoor.....................................GOOD GRIEF
Bekijk bijlage 41390[/QUOTE
Ieder z'n opvatting maar dat wil niet zeggen dat omdat een paar mensen het niet kennen dat het niet waar is.
Japanners bewerken hout ook heel anders dan Amerikanen en hebben zo hun eigen ideëen over houtbewerking.
Zagen en schaven doen ze ook weer anders dan de Westerlingen die vaak denken dat ze de wijsheid in pacht hebben.
Ze geloven ook in geesten van de natuur en voorouders, Westerlingen zeggen dat het gelul is. (omdat de wetenschap het niet kan bewijzen bijv)
Maar goed ieder z'n eigen ideëen maar om als het niet in iemand z'n straatje past of z'n denken voorkomt te zeggen dat iets gelul is vind ik wat kortzichtig, dat bestempel ik een beetje als gelul.