Wow.....wat een superstrakke verbindingen.... Ik ben blij dat je het hele proces zo uitvoerig hebt vastgelegd, dat maak het voor diegene die ook zoiets wil bouwen een zeer handig naslagwerk...
Ik kan je redenatie volgen en zal daar voor binnenwerk eens mee experimenteren, maar omdat dit rooster in weer en wind komt te liggen lijkt witte houtlijm me daar niet tegen bestand.Ziet er heel mooi uit !
Omdat je een bruis (constructie) lijm hebt gebruikt zou ik over de naden even een witte (dispersie) houtlijm smeren,
even laten intrekken in de naden en voordat deze uitdroogt wegsteken en schoon vegen (bruislijm laat namelijk tussen de naden veel open gaatjes, als een soort honingraat patroon. De houtlijm vult dan mooi de gaatjes op en dicht de naad af. Dit gebeurd natuurlijk ook als je
het rooster lakt maar de lak verouderd sneller, de lijm blijft taai waardoor de naden beter afgedicht blijven.
Het is inderdaad zonde om het als vloer buiten te gebruiken!
<Ik heb nog een vraagje ivm het lijmen. Nu zijn er PU-lijmen. Maar wat werd er vroeger gebruikt? Of werd er buiten niet gelijmd en de verbindingen door toognagels gezekerd?
Het principe is juist voor buitenwerk, je moet wel een watervaste D4 lijm gebruiken.Ik kan je redenatie volgen en zal daar voor binnenwerk eens mee experimenteren, maar omdat dit rooster in weer en wind komt te liggen lijkt witte houtlijm me daar niet tegen bestand.
Fons