De eerste 2 planken olijfhout stellen niet teleur, wat een kleuren en unieke tekening in het hout. Het hout laat zich goed schaven. Mooie dichte structuur.
Een blik in de vandiktebank. 102 losse mesjes!!! Nou, niet los...hahaha... Daar hoorde ik een verhaal over. Iemand had 1 mesje slecht vastgezet...en die vloog dus eruit tijdens het schaven. Er zit een soort imbussleutel bij die aangeeft hoeveel kracht je moet zetten. Mooie uitvinding . Het wisselen van de mesjes viel me enorm mee. Uiteraard nooit zo snel als het Tersa systeem maar ik zou niet meer terug willen.
Het mooiste aan dit schaafsysteem is wel het schaafbeeld en hoe het omgaat met grillige houtsoorten. Daarbij heerlijk stil...Ik moet nog steeds even een filmpje maken voor onze Rendew .
Deze week verliep anders dan gepland. Dinsdag even naar de arts en 15 minuten later zat hij met een mes in mijn schouder...hahaha...Ik hou wel van die doorpakkers. Zat een soort pingpongbal op mm schouder....die heeft hij er gelijk uit gehaald. Even weekje rustig aan en dan volgende week weer gas erop.
Gewoon...omdat het zo'n mooi setje hout is...