Nou, Wilco, als we dat allemaal leuk vinden kunnen we er wel een groepsuitje van maken
Dat kijkt me inderdaad heel leuk!!
Raymond in principe zou het kunnen ben nu opzoek naar een gas smidsvuur (soort oventje) en dan kan ik wat grotere gereedschappen gaan smeden.
Wilco in principe kun je in overleg met de smederij van alles smeden ze staan open voor ideeën maar een groepje forrummers en dan een dagje smeden schaafbeitel of steekbeitel lijkt mij heel leuk. En ja thuis smeed ik ook met behulp van een weber barbecue en lucht gaat maar is niet ideaal want dat moet buiten, binnen heb ik een brander propaan/zuurstof waarmee ik kleine objecten kan verhitten en of harden/ontlaten.
@caso het etsen met oploskoffie gaat heel simpel maak zo sterk als mogelijk een halve of hele liter koffie aan (ik heb een hele pot oploskoffie 400 gram in een liter heet water opgelost) Als het afgekoeld is dompel je het damast onder na een tijdje zie je de verschillende laagjes verschijnen je werkstuk moet dan wel volledig afgewerkt zijn zodat je allen de snede nog moet slijpen.
groetnis, Roeland