Pb gestuurd.Graag. Hoe kom ik aan je adres? Mijn telefoonnummer hier achterlaten?
Pb gestuurd.Graag. Hoe kom ik aan je adres? Mijn telefoonnummer hier achterlaten?
Dat kan je dan best doen in een privéberichtGraag. Hoe kom ik aan je adres? Mijn telefoonnummer hier achterlaten?
Is inmiddels gebeurd.Dat kan je dan best doen in een privébericht
Ik ga zeker voor de Ratrig, details over wat precies ben ik nog niet helemaal uit.Ik zou nu zelf ook andere keuzes gemaakt hebben dan de huidige cnc die ik heb, maar als je voor de ratrig kiest met een kant en klare controller dan kan je alvast met een deftige cnc en besturing beginnen met springen in het grote diepe gat voor een betaalbare prijs!
Als ik al aluminium ga frezen, dan niet meer dan naamplaatjes o.i.d. Dus dat zou ook wel moeten gaan met de Killerbee.Als je geen te zware aluminium freeswerken wil doen zal dat met de ratrig allemaal wel gaan.
Ik heb met m'n standaard cnc met wieltjes ook al aluminium gefreesd, dat gaat dan wel trager allemaal maar dat lukt ook ok.
Inmiiddels afspraak gemaakt!Ga dan zeker eens kijken bij XL500ZS want die heeft naar mijn mening veel meer ervaring dan mezelf.. Je gaat er alvast zeker een hoop goede info aan overhouden!
Dank!Succes
Als het frame waarop de cnc staat voldoende stevig is dan moet dit wel lukken.Andere vraag: is het een idee om het geheel op een verrijdbare tafel te plaatsen, of geeft dat teveel onnauwkeurigheid? De ondergrond is een vlakke betonvloer. Die 1515 versie vraagt vlgs de leverancier 1644*1644mm ruimte, en dat is een fors deel van mijn werkplaats. Het zou daarom heel handig zijn om het geheel verrijdbaar te maken.
Vandaag hartelijke ontvangst bij XL500ZS, en veel bijgeleerd.
Zoals het nu staat ga ik voor een Killerbee 1500*1500 set met met de xpro controller, maar zonder de spindel. Komt dan op ruim 1750, en dat biedt ruimte om te kijken of er nog ergens een goede spindel te krijgen is voor niet teveel.
Op Aliexpress wordt deze spindelset aangeboden voor € 212 + € 80 verzendkosten. Wordt vanuit Spanje verstuurd.4xlagering, watergekoeld, met VFD, waterpomp en toebehoren.
Lijkt jullie dat een goede deal?
Op zich snap ik dat heel goed, maar er zijn geloof ik ook op woodworking ook wel mensen met prima ervaringen.Eerlijk gezegd blijf ik weg van chinese spindels...
Dat zou denk ik voor mij geen optie zijn. Ik heb even gekeken bij Damen, maar tenzij ik het verkeerd zie is het een koolborstel, luchtgekoelde motor. Vast heel goed (ik heb zelf heel lang een Kress klopboormachine gehad, gekocht bij good old V&D, en dat was een prima ding), maar ws. wel behoolijk lawaaiig, en behalve wat meer vermogen dus niet veel beter dan de Metabo 710W die ik nog heb liggen.Ikzelf heb een amb kress FME-P 1050 digitaal te besturen via de controller, met ER 16 collet, gekocht via www.damencnc.com.
Is van duitse makelij!
Niks mis met de firma dus... Zoals ik een bijzonder goede ervaring heb met de verkoper van mijn huidige (tweedehands) auto, maar dat geheel terzijde...Maandag had ik een afgebroken vergrendelingsmechanisme, de spindel draaide dus niet meer rond...
Ik had damencnc gemaild op dinsdagmorgen, zij hebben me direct bericht dat dit waarschijnlijk wel garantie is en AMB hier normaal ook niet moeilijk over doet. Ik kreeg een 2tal uurtjes later bericht dat ik 't rechtstreeks naar AMB mocht opsturen, zij dit gingen nakijken.
Voor het gemak heb ik al een nieuwe besteld, rond de middag: AMB kress 1400 FME-P DI
De dag erna is ie smiddags geleverd en kon ik opnieuw frezen!
Gpenny is de aanbieder van van mijn linkje?Nu, dat is mijn ervaring, er zijn er verschillende die ook positief zijn over de chinese spindels, weet wel dat je de spindel zelf nog moet aarden.
Gpenny krijgt veel positieve reacties trouwens.
Wachten kan zeker, ik moet de Killerbee nog bestellen, en die heeft 8 weken levertijd (in met de kerst binnen die tijd in aantocht vast nog wel iets meer), en bovendien moet ik de infrastructuur in huis nog bouwen....Het is maar, als je erop kan wachten,
Ach, zolang ik die hond geen tongzoen hoef te gevenof als je 't geen erg vindt van een customer service van de hond z'n kl*ten te hebben mocht er iets mis zijn, dan kan je voor de chinese gaan
Ga ik naar kijken!PS: www.sorotec.de heeft ze ook, en ook veel cnc accesoires. CNC bitjes hiervan zijn ook van zeer degelijke kwaliteit! Al heb ik er ook wel veel van alie, om te oefenen. Dreanique is daar wel een goede referentie!
Dank voor je meedenken, wordt zeer gewaardeerd!Grtz
Christophe
Dat gaat zeker, je kan de spindle regelen vanuit de software mits correct aan te sluiten, dan moet je de vfd doorverbinden naar uw controllerboard, het gaat even zoeken zijn maar dat is wel zeer gemakkelijk, ik doe dit zelf ook (maar dan met de amb kress spindle).Nog een vraag (ik geloof dat ik het oorspronkelijke topic wel min of meer gekaapt heb, maar alla, we zijn hier nu toch...):
Ik heb deze spindel besteld. Het duurt nog wel even voor die hier is (wordt half januari), maar is hier iemand die iets soortgelijks in huis heeft?
Wat ik me afvraag is of je het toerental van de spindel vanuit software kunt regelen. Ik ben van plan GRBL te gebruiken, en die heeft begrijp ik wel de mogelijkheid om dat te sturen. Okaphone (meer dan 90 jaar oude electronicawinkel in Groningen) heeft een Arduino CNC-shield waarmee de spindel kan worden aangestuurd, dus vanaf die kant zou het moeten lukken lijkt me.
Benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft.
Ik woon in Breda, dus dat is 2 uur rijden. Maar als je het er voor over hebt dan ben je zeker welkom hoor! Mijn schuur is 2x6m dus ik moet ook erg creatief zijn met de ruimte haha. Maar de CNC krijgt wel een vaste opstelling in een hoek van de schuur waar anders toch niet echt gereedschap kon staan.Gefeliciteerd! Ik loop wel wat op je achter, heb de Killerbee op 10 november besteld. Ben benieuwd hoe het installeren je vergaat! Ik woon in Akkrum, dat is geloof ik niet erg bij jou in de buurt. anders zou ik zeggen, ik kom even langs om het geheel te bewonderen. En alvast te kijken hoe ik mijn exemplaar in elkaar kan schroeven....
Ik ben bezig een tafel voor het geheel te tekenen (in FreeCad); ben al een heel end. Wordt een onderstel met opklapbare wieltjes, zodat ik hem kan verrijden (mijn garage is niet heel groot), en stabiel kan neerzetten bij gebruik.