Om hier nog even op terug te komen: Met het nieuwe 24 tands blad ga ik moeiteloos door 4,5cm eiken. Niet heel snel, maar snel zat zonder branden. Ondanks de 1100 watt heeft hij voor mij voldoende vermogen. Verder ben ik er nog steeds erg blij mee, het is een mooi formaat hoewel ik soms wel merk dat ik net wat groters nodig heb (maargoed, daarna heb je weer wat groters nodig, en dan weer, etc). Vooral met afkorten is het soms lastig.
Mijn parallelgeleider bleek niet 100% haaks te zijn, dat levert met name problemen op als je dingen helemaal refereert aan de geleider ipv het blad, zeker met hoge dingen (en de bijgeleverde hoge voorzetgeleider). Heb Gereedschappro een mailtje gestuurd met de vraag of ze die kunnen vervangen, ben benieuwd. Ik zag ook dat er verder geen manier is om de fence af te stellen qua haaksheid tov het blad, en dat er ook niet echt een mogelijkheid is om de indicator aan te passen van de schulpbreedte. Die gebruik ik toch niet zo vaak, maar een beetje dom is het wel..