Ik heb er een stalen vat van 200 liter onder gezet. Dat vind ik toch wel nodig omdat bij een leuke vandikte schaafklus het vat snel vol raakt en het wisselen van zakken bij mijn systeem wel bewerkelijk is. Vanwege te geringe hoogte en de forse hoogte van de cycloon en het vat heb ik de cycloon direct op het deksel van het vat gemonteerd. Dat werkt niet zo handig bij het wisselen van de zakken. Een stuk slang ertussen zou handiger zijn. Ik heb nu een geïmproviseerd hefsysteem voor het vat dat enkele cm omhoog moet om aan het deksel te koppelen. Dus als je voldoende hoogte hebt is er een betere oplossing te vinden.Hi Fons, ik heb net een "Dust Commander XL" besteld. De setup is HBM 200 afzuiging erachter met microfilter, en 125mm spiro buis door de werkplaats en op t einde flexibele slangen gemonteerd. Moet goedgaan dacht ik. Ben namelijk nogal geïnspireerd door jouw afzuiginstallatie, je hebt t goed aangepakt!
Ik heb er een stalen olievat bij besteld van 60 liter. Dit lijkt me een beetje aan de kleine kant achteraf (maar dat gaan we zien, anders heb ik en mooie prullenbak straks).
Ik zie dat jij ook een stalen vat hebt gekozen, en geen kunststof vat. Zou je die keuze weer maken? Of zou je voor een kunststof vat gaan? Ben ook wel benieuwd hoe groot (hoeveel liter) jouw vat is en of je tips en tricks hebt voor het monteren van de cycloon erop.
Succes! Fons