Afzuiging advies

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
649
467
Het ontwerp is goed in mijn ogen. Alleen het uitblaasfilter ontbreekt nog. Origineel zat daar een stoffen zak aan ,maar had daar liever een fijnfilter achter gezet, of zelfs een uitblaas naar buiten maken (moet kunnen).
Maar zou het kunnen dat er hierdoor te weinig tegendruk is?

@jorisvh draairichting lijkt me prima, immers er wordt wel aangezogen.

ik ga er binnenkort nog eens aandacht aan geven. Al maakt het me eigenlijk teveel lawaai en zoek ik toch iets compacters, bijv de HBM set...

jorisvh

Post veel
@jorisvh draairichting lijkt me prima, immers er wordt wel aangezogen.
Zo’n ding werkt vooral op centrifugaalkracht: zuigt in het midden aan en blaast aan de rand uit.
Als de blower verkeerd om draait, gaat die niet zuigen ipv blazen maar gewoon veel minder efficiënt zijn. Vermits dat exact is wat je hier lijkt te hebben, zou ik toch even in de uitblaasopening kijken. Nu er geen filter op zit kan dat makkelijk.

• Leuk
Waarderingen: The Boktor

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
404
174
Maar zou het kunnen dat er hierdoor te weinig tegendruk is?
Dat is het zeker niet. Zonder zak werkt zelfs het beste, maar je wilt de stof niet terug blazen in je ruimte.

Mijn eerste gedacht was ook draairichting.

Ik heb ooit een gebruikte Record Power afzuiger (op 230Vac) gekocht en die bleek af fabriek verkeerd om te lopen. Verklaarde wel waarom de vorige eigenaar zo'n slechte ervaringen ermee had.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.