Afsluiten van trapgat

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
van staal en glas kan je een vrijwel transparant luik maken.
het openen daarvan kan je zo makkelijk maken als je wilt.

het is alleen wel maatwerk en dus duur als je het laat doen
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983

Daan22

Nieuw lid
13 sep 2021
2
2
Purmerend
tot dusverre reageren rolluik leveranciers afwijzend op het idee van horizontale plaatsing onder verwijzing dat voor de goede werking zwaartekracht nodig is om het luik netjes te laten <zakken>. Kennelijk vertrouwen ze het voortduwend vermogen van de motor niet of zijn ze bang dat het luik kan <opstropen>, er zit immers altijd enige ruimte tussen de lamellen.
Aah, klinkt logisch nu ik bedenk dat een overkapping altijd onder een hoek staat. (Heb er verdorie zelf 1 gebouwd hier)
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.985
813
Omgeving Leiden
Een ander idee, maar ik denk wel een duur idee:
Tegenwoordig zie je veel van die zwart stalen kozijnen met glas. Zou je dat idee niet kunnen gebruiken om het trapgat dicht te maken en er dan een deur bovenaan de trap te maken. Lijkt me een ranke constructie die bij het huidige interieur past.
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983 en ZotVanHout

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.180
353
Etten-Leur
Dank voor alle suggesties, ik heb zelf hierbij nog bedacht dat ik ook de overloop van een tussenplafond kan voorzien. Niet helemaal hetzelfde als mijn vraag was.. Op dit moment is de overloop een meter of 12 lang bij ruim 2 meter en op het hoogste punt 4 meter. Je kijkt ahw tegen de afgetimmerde onderkant van het dak aan. Dat dak is niet bijzonder goed geisoleerd (jaren 70) en met een tussenplafond verklein ik de ruimte die van onder af wordt verwarmd en zorg voor betere isolatie van het dak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.