Afkorten/bewerken van stalen constructiebalken

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
Het doen van een zo gedetailleerd mogelijke aanvraag was ook mijn plan omdat mijns inziens dat de enige manier is om eerlijk bedrijven met elkaar te kunnen vergelijken voor wat betreft de prijs. Als men zelf de ruimte krijgt om andere oplossingen te verzinnen wordt het moeilijker vergelijken, zeker als ik zelf geen inzicht heb. Het liefst kauw ik alles voor en lever ik een bestellijst aan waar alles in detail op staat, zodat ik appels met appels kan vergelijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mk23

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Het doen van een zo gedetailleerd mogelijke aanvraag was ook mijn plan omdat mijns inziens dat de enige manier is om eerlijk bedrijven met elkaar te kunnen vergelijken voor wat betreft de prijs. Als men zelf de ruimte krijgt om andere oplossingen te verzinnen wordt het moeilijker vergelijken, zeker als ik zelf geen inzicht heb. Het liefst kauw ik alles voor en lever ik een bestellijst aan waar alles in detail op staat, zodat ik appels met appels kan vergelijken.
Je lijst hoeft niet zo nauwkeurig mogelijk te zijn, je moet kunnen vergelijken.
Voor de inkoop van de spullen voor onze tuin heb ik zo ook een lijst gemaakt en die als basis gebruikt. Deze lijst had de hovenier ook gebruikt om zijn uren te in te kunnen schatten, toen we eenmaal hadden afgesproken dat ik zelf de inkoop van het materiaal zou regelen.
Het had nog een ander voordeel, namelijk dat ik ook een offerte kreeg van leveranciers die normaal alleen aan hoveniers leverden, omdat het ze weinig tijd kostte om uit te zoeken "wat ik nou wilde hebben".

Ik zou ook kijken of het zin heeft om een demarcatielijst op te stellen, daarmee leg je vast wie wat doet. Zo kun je afspreken dat de staalbouwer de ankers en moeren voor de verankering levert, maar dat jij inboort en monteert. Zo weet je zeker dat je gewoon de ankers krijgt. Of dat de leverancier alles in de menie zet, of dat jij dat allemaal nog doet.
En stel anders je leverancier de vraag of je nog wat vergeten bent, of dat hij wat mist. De meeste bedrijven willen je geen poot uitdraaien en zullen je verder helpen.

Ik zou ook met de leverancier afspreken tot wanneer je nog wijzigingen door kunt geven, en wat daar eventuele kosten van zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuulvH en thewieger

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
Ik heb inmiddels de aanvragen voor offerte de deur uit gedaan naar enkele bedrijven. Ik denk inderdaad dat ik niet hoef te zagen: heb er best vertrouwen in :) alles in het werk ingemeten en daarna zelf in autocad alles uitgetekend. Je kunt dan op ware grootte tekenen en kijken hoe het allemaal in elkaar past, dus als je ergens te kort komt zie je dat snel. Tevens kun je de maten die je gemeten hebt nameten in de tekening, ter controle. Zo kwam er al een klein foutje aan het licht wat ervoor zou zorgen dat de lichtstraat uit het midden zou komen te liggen. Nu is het wachten op de offertes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.