Zodra de kast gevuld is met boeken zie je daar niets meer van. Hout blijft een natuur product, wil je perfect haaks moet je een stalen kast nemen.
Je bemoedigende woorden zijn fijn, zeker als het even tegenzit!
Zodra de kast gevuld is met boeken zie je daar niets meer van. Hout blijft een natuur product, wil je perfect haaks moet je een stalen kast nemen.
Die methode leek goed te werken inderdaad.Voor kleine oppervlakten breng ik de osmo ook altijd op met een doek en veeg het met dezelfde doek uit. Voor grotere oppervlakte ben ik zelf ook nog aan het zoeken naar de beste methode. Maar het beviel jou dus goed om het met de microvezelroller op te brengen en daarna verder uitbreiden vegen?
Let trouwens bij douglas goed op dat het onbehandeld heel snel verkleurt. Het lijkt mee te vallen, maar als je dan delen naast elkaar ziet die wel en niet zijn blootgesteld aan licht valt het toch op. Ik heb ooit een stapel planken van verschillende lengte geschaafd en pas een dag of twee later verder verwerkt, en kon toen al zien hoe ze verspringend op elkaar gestapeld hadden gelegen.
Goed bezig, heel benieuwd naar het eindresultaat!
Ligt daar op de laatste foto nou een enorme haak op de grond?
Haha, ziet er uit als een vishaak voor walvissenPlastic fliebertje van een stuk worteldoek .
De Douglas planken heb ik (nog voor de absurde prijsverhogingen) met enige levertijd gekocht voor 10 euro het stuk, 15 stuks totaal, dus 150 euro. Daarvoor kreeg ik een kopmaat van ongeveer 250x25mm en 3 meter aan lengte. Uiteraard was dat vóór schaven. Het is 'constructie' hout dus niet perfect recht, veel knoesten, en na het drogen tot onder de 10% vocht waren ze nog verbogen ook.Weer een mooi staaltje Kasterlee. Mag ik vragen wat je ongeveer besteed hebt aan hout/materialen?