Of laboratoriumglaswerk? via b.v. Brouwmarkt in Almere, of Labstuff...?Een expansievaatje van een auto werkt goed.
Of laboratoriumglaswerk? via b.v. Brouwmarkt in Almere, of Labstuff...?Een expansievaatje van een auto werkt goed.
Glaswerk onder vacuüm zou ik bij voorkeur niet gebruiken. Een klein krasje kan zomaar doorscheuren onder vacuüm, met scherven overal als gevolg. Natuurlijk is die kans bij laboratorium glaswerk kleiner, maar toch...Of laboratoriumglaswerk? via b.v. Brouwmarkt in Almere, of Labstuff...?
ik gebruik een simpel benzinefilter tegen het binnenzuigen van stof. Voorkom niet uitgeharde (lijn)olie omdat dat het binnenwerk kan laten verkleven. Je bent verbaast wat er uit een met olie behandelde schaal kan worden gezogen met een vac systeem. Zet de pomp hoog en je vac vat laag met rechte slangen zodat de kans op aanzuigen van vloeistof erg klein is. Ik heb geen terugslagvat. En probeer met Ronny te achterhalen wat er bij hem is gebeurd (ik dacht iets met olie).Praat eens met Ronny Eelen (@Ronny63 ) evt via facebookgroep Houtdraaier. Zeer ervaren houtdraaier. Heeft vorig jaar zijn GAst moeten reviseren oomdat de schotten verkleefd waren. Gratis advies is nooit ver weg.
Gewoon dit bijvoorbeeld? : Expansietank, koelvloeistof voor o.a. AUDI, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN | Winparts.nl - Radiatordop & expansievatEen expansievaatje van een auto werkt goed.
Ronald bellen..Als je dit maakt, zou je er dan een klein verslagje van willen maken? Ik ben ook wel geïntereseerd. Ik heb zo'n pomp als eens zien staan op Ronald z'n sire, maar vind het niet meer. Heeft iemand een linkje?
ZIjn site is niet up to date. Maar hij heeft ze. Mailtje of bellen. En de boel draait hier prima met vaatje. Ik zal een foto maken.Als je dit maakt, zou je er dan een klein verslagje van willen maken? Ik ben ook wel geïntereseerd. Ik heb zo'n pomp als eens zien staan op Ronald z'n sire, maar vind het niet meer. Heeft iemand een linkje?
ZIjn site is niet up to date. Maar hij heeft ze. Mailtje of bellen. En de boel draait hier prima met vaatje. Ik zal een foto maken.
Maar je kunt het maar vast weten….Bedankt voor de foto. Ik ga voorlopig nog niet bellen, dit is meer voor de langere termijn wishlist![]()