Advies gevraagd over verstekgeleider en afzuiging lintzaag

zeno

Actieve deelnemer
Ik kom ook hier en daar de kleinere 'canister'/camvac stijl extractors tegen. Zoals de record power dx1000 en dx4000

1634734477916.png en 1634734538409.png

Voor een kleine ruimte geschikter qua plaatsing (kan zo in/onder mijn bench bijvoorbeeld).

Maar zou dit ook voldoende werken voor een vlakvandiktebank? (voor de lintzaag al bedacht om sowieso een custom dustport te bouwen dicht tegen het blad aan)

Kortom: iemand ervaring met die camvac achtige?

edit: volgens mij is dit laatste type altijd hoge druk/laag volume. En willen voor dit soort apparaten natuurlijk juist hoog volume(lage druk)

De cyclone versies dan wel weer interessant (zeker die met 2 motoren)
1634738486395.png

voor de gintereseerden een duitse site gevonden die ze ook daadwerkelijk test:
1634738465154.png

 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.087
2.603
Duur , veel lawaai en als je gaat schaven, blijf je dat ding leeggooien. En door de bouwwijze valt een groot deel van de inhoud op de grond, als je de afzuiger uit de volle ton trekt. Zo'n standaard motzuiger wordt niet voor niets al zo lang ongewijzigd gemaakt. Het werkt gewoon goed.
 

zeno

Actieve deelnemer
Duur , veel lawaai en als je gaat schaven, blijf je dat ding leeggooien. En door de bouwwijze valt een groot deel van de inhoud op de grond, als je de afzuiger uit de volle ton trekt. Zo'n standaard motzuiger wordt niet voor niets al zo lang ongewijzigd gemaakt. Het werkt gewoon goed.

Dank voor je reactie Chevy :)

Duur ; helemaal eens.
Veel lawaai ; maakt me iets minder uit, want ik gooi toch wel oorprotectie op, en vvd ook niet bepaald stil
Feit dat er geen losse zakken inzitten en je dan alles op de grond gooit is wel een nadeel inderdaad. En qua inhoud ook wel vrij klein idd.

Ben er eigenlijk ook wel van overtuigd dat een 'Motzuiger' de betere keuze is, maar het enorme formaat van die dingen staat me toch wel tegen, heb nu al amper ruimte om goed rond de lopen. Lastig lastig
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
982
Omgeving Eindhoven
Ben er eigenlijk ook wel van overtuigd dat een 'Motzuiger' de betere keuze is, maar het enorme formaat van die dingen staat me toch wel tegen, heb nu al amper ruimte om goed rond de lopen. Lastig lastig
Heb je geen plaatsingsruimte op de vloer, dan kan je 'm ook ophangen. Ik heb er zelf het originele frame onderuit gehaald, andere poten gemaakt (iets korter) en een platform aan de muur ter hoogte van de werkbank waar het ding op staat. Zo kan ik eronder spullen kwijt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.