Ik heb dit draadje even gemist, vandaar m’n late reactie. Ikzelf heb enige tijd geleden ook een Moravian werkbank gebouwd. Er staan diverse voorbeelden hier op het forum: even zoeken op ‘moravian’. Dan kom je ook mijn bouwverslag tegen. Het werkblad heb ik uit 80 mm dik beuken gemaakt. Die balken kwamen uit een oud winkel interieur. De poten heb ik gelamineerd uit resten douglas planken die over waren van een ander project. De dwars en langsregels uit diverse houtsoorten (langsregels uit twee lange reststukken beuken, de dwars regels uit teak en beuk - allemaal reststukken). De legvise loopt bij mij schuin met de poten mee. De tailvise komt van HNT Gordon. Ik heb in eerste instantie gekozen voor de gereedschapbak zoals in het originele ontwerp. Voor mij werkt dat prima.
De moraal: gebruik het kwaliteitshout voor je werkblad, voor wat er onder zit kun je vanalles gebruiken (Will Meyers gebruikt immers pine(grenen) voor het geheel, behalve voor het werkblad). Zo kun je de kosten behoorlijk binnen de perken houden en ja: verschrikkelijk leuk om te doen
. Maar bij gebruik van vuren of grenen of douglas voor het onderstel wel lamineren, dan heb je in ieder geval stabiel materiaal wat niet snel zal krom trekken. Succes!!