Advies aanschaf boor om in boorstandaard te gebruiken

rinusdevos

Actieve deelnemer
10 okt 2016
113
14
Arnhem-Nijmegen
Wat voor muur? Een klopboormachine zie ik als een behoorlijk overbodig apparaat. Koop een hamerboor.

In de boorstandaard kan een accuschroeftol of een willekeurige boormachine. Zou de aanknop niet snel vastzetten. Liever de volledige controle houden en zelf bedienen. Je moet toch de boor handmatig naar beneden duwen. Bij de meeste machines zit de schakelaar op een handige plek daarvoor ;)
Moest even denken waar die vraag ook al weer over ging, die is blijkbaar gesteld mei 2023. Maar nog steeds actueel 😃.

Ik was aan het twijfelen hoe mijn boorstandaard te gebruiken. Ik had toen een hamerboor en een accuboormachine. De hamerboor past er niet in, de accuboor had ik niet overwogen.
Uiteindelijk een oude groene Bosch klopboormachine overgenomen. Maar daar ben ik niet tevreden over, te veel speling op de kop.

Ik wil af en toe in huis in steen boren. Daar is de boorhamer te lomp voor. En de 14,4v accuboor niet krachtig genoeg. Wat kan ik daar tussen gebruiken? Ik 18v malita lxt accu's.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.293
2.311
Klein-Brabant, Vlaanderen
Uiteindelijk een oude groene Bosch klopboormachine overgenomen. Maar daar ben ik niet tevreden over, te veel speling op de kop.
een boorkop lijdt snel onder het kloppen
een machine én voor kloppen én in een boorstandaard gebruiken is een moeilijke combinatie
Ik 18v malita lxt accu's.
ik heb dit type
kan je in 3 standen gebruiken
+ stofafzuiging

1736929121717.png

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.613
620
.

Ik wil af en toe in huis in steen boren. Daar is de boorhamer te lomp voor. En de 14,4v accuboor niet krachtig genoeg. Wat kan ik daar tussen gebruiken? Ik 18v malita lxt accu's.
Mij lukt dat wel gemakkelijk met 14.volt schroef - boormachine zonder percussie. . Ik slijp de boren voor deze toepassing, de geometrie pas ik aan, verander die . En die boren gebruik ik dan niet meer in een klopboormachine. Allicht zijn er boren op de markt die het bij aankoop al kunnen, ( universeelboren?). Hou ze wel apart , speciaal voor deze toepassing.

groeten

Ornament

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.924
3.236
Gaanderen
Ik vind het woord universeelboren of allround boren slecht gekozen door de leveranciers. Ja ze boren met een accumachine in een niet te harde muur. Maar in andere materialen kan je beter de juiste boor ervoor nemen. Ik heb er een omgeslepen naar staal/plaatboor om er gaten in mijn zaagbladen mee te boren. Dat gaat beter dan met een vol Hm staalboor.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.