Hallo allemaal,
Om het schulpen met de hand wat vlotter te maken ben ik zoek naar een schulpzaag. Ik weet echter niet zo goed waar ik verstandig aan doe. Ik twijfel tussen 2ehands of nieuw. Een Pax zaag bij fine-tools.com zit nu korting rond de 100 euro. Een vergelijkbaar bedrag betaal ik een Disston bij Ducotools. Ik zag ook nog een antieke zaag op MP, voor zover ik kan beoordelen ook vergelijkbaar. Links hieronder.
Een slijpbeurt geven lukt me wellicht wel. Dat heb ik wel vaker gedaan, maar wellicht dat ik dat nog beter onder de knie moet krijgen. Voor de handgereedschappelingen onder ons, wat zouden jullie afwegingen/adviezen zijn?
Dank alvast!
www.ducotools.nl
link.marktplaats.nl
www.fine-tools.com
Om het schulpen met de hand wat vlotter te maken ben ik zoek naar een schulpzaag. Ik weet echter niet zo goed waar ik verstandig aan doe. Ik twijfel tussen 2ehands of nieuw. Een Pax zaag bij fine-tools.com zit nu korting rond de 100 euro. Een vergelijkbaar bedrag betaal ik een Disston bij Ducotools. Ik zag ook nog een antieke zaag op MP, voor zover ik kan beoordelen ook vergelijkbaar. Links hieronder.
Een slijpbeurt geven lukt me wellicht wel. Dat heb ik wel vaker gedaan, maar wellicht dat ik dat nog beter onder de knie moet krijgen. Voor de handgereedschappelingen onder ons, wat zouden jullie afwegingen/adviezen zijn?
Dank alvast!
Henry Disston & Sons D-8 Handzaag 3 1/2 Tpi (55758-7) - Ducotools
Henry Disston & Sons D-8 handzaag in goede staat. 3 1/2 tpi. 78 cm lang. Bovenkant van het handvat is gerepareerd (zie foto’s).
Schulpzaag van Frost (m2422336732) — Antiek | Gereedschap en Instrumenten — Marktplaats
Prachtige schulpzaag van Frost met bladlengte van 710 mm,3 1/2 tpi.De zaag is gemaakt tussen 1850-1875-de prijs is 100 euro.
Pax Handsaw RIPCUT 66 cm = 26 inch 4 1/2 TPI Closed Beech Handle FLINN – Buy Hand saws (Foxtail) online - FineTools
Buy Pax Handsaw RIPCUT 66 cm = 26 inch 4 1/2 TPI Closed Beech Handle FLINN online in category Hand saws (Foxtail) | Wide selectionl ✓ fast shipping ✓ great service ✓ shop now!