Aankoop via ToolNation.nl

Peentjens

Actieve deelnemer
29 mei 2020
111
29
Amersfoort
Tja, als je het zo eens bekijkt op trustpilot dan zijn ze al zeker 6 weken aan het 'verhuizen' en niet of nauwelijks aan het uitleveren. Dat is knap lang. Ik zou zelf eerst maar even afwachten of het inderdaad een verhuizing is en geen grotere / structurele problemen... Want dan kun je ineens naar je geld fluiten.
 

Steve88

Actieve deelnemer
4 apr 2020
60
9
Ravels,Antwerpen,België
Ik heb bij Toolnation ook al een hoop materialen besteld de laatste jaren en nooit noemenswaardige problemen gehad,maar met een verhuis van deze schaal kan het niet anders dan vertraging oplopen. Van mij krijgen ze nog even respijt op de zaken op orde te stellen
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
@SamPonette & @borre
Bedankt voor de snelle reactie.
Ben al een tijdje van plan om een TS 55 aan te schaffen en denk dat TS 55 EBQ Plus FS + 2e liniaal + geleiderail accessoire koffer voor 690 ipv 1070 een goede deal is.
Ik koop meestal bij mastertools of bij rub art.de. Qua prijs ongeveer de laagste prijs. Qua garantie en service beide prima. Soms is de lever tijd een stuk langer dan bij andere webwinkels.
 

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
371
106
60
Sint Odilienberg
Toolnations zit bij mij in de buurt. Ze zijn idd naar een grotere locatie (nabij MA airport) aan het verhuizen of al verhuisd dat weet ik niet zeker.
Ik haal mijn spullen daar zelf op, de oude locatie zit zowat bij mijn werkgever in de straat.

Fred
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Ik heb zelf geen goede ervaring met de service afhandeling van een nieuwe Optimum Boorkolom bij Toolnation. Het apparaat dreunde zo hard dat de boorkop of boortjes zelf er uit dreunen. Apparaat met veel moeite (pallet nodig) op laten halen door transporteur. Poos later kwam het apparaat terug en kon men geen klacht vinden. Probleem nooit opgelost.

Sinds dien ben ik zeer huiverig om stationaire machines te kopen in het bijzonder van Chinese makelij. Festool haal ik altijd bij Kruis in Rotterdam. Heb één keer een defect gehad aan de elektronica van mijn Ts55. Zelf afspraak gemaakt met festool en klaar terwijl ik stond te wachten met een koffie.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik heb nog nooit problemen gehad met toolnation.
Levertijd is altijd wel wat langer.
Wat de service betreft, hier heb ik maar 1 keer gebruik van hoeven maken met mijn makita lintzaag, waarvan de hoogte instelling niet meer werkte. Ik moest hem inderdaad ook op een pallet zetten, maar het transport werd gewoon geregeld door toolnation. Het leek er wel op dat de reparatir werd uitgevoord door makita.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Heb ook meerdere machines besteld en nooit problemen tot 1 maand terug. voorraad artikel besteld wordt niet geleverd en ook niets gecommuniceerd. Gemaild en de toezegging gekregen dat ik het over 2 dagen had.
Na 2 dagen niets, gebeld 56 min in de wacht toen kreeg ik te horen dat ze niet konden zeggen wanneer ik het kreeg. Maar geannuleerd en lokaal gehaald. Komende tijd bestel ik maar ergens anders tot ik weet dat hun problemen zijn opgelost.

Gr john
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.116
241
Goeree-Overflakkee
M'n eerste bestelling bij Toolnation was op 8 feb. Het is toen (zonder dit te vertellen) in drie pakketten verstuurd (op 11 en 12 feb en ergens in maart). Op m'n tweede email werd pas gereageerd. Ik wilde na het tweede pakket weten of ze het laatste vergeten waren of dat dit nog zou volgen.

op 7 april kreeg ik een (algemene) email met uitleg over vertraging en als compensatie een korting van €10.

Op 15 april heb ik een bestelling geplaatst (met die korting). De bestelling is nog niet verstuurd. Levertijd is volgens de site 11 werkdagen. Er zit een kopersbescherming op, dus ik maak me geen zorgen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik heb altijd het probleem, dat als ik vandaag iets bestel, ik het gisteren al wil hebben😎
Het is niet zo dat ik het dan ook echt al nodig heb😛
Ik kan me echter voorstellen dat als iemand gereedschap nodig heeft voor zijn bedrijf, dat deze levertijden absoluut niet acceptabel zijn.
Toolnation zou dus eigenlijk de echte levertijden moeten vermelden, zodat je zelf kunt bepalen of dit voor jou acceptabel is.
 

MrHLN

Actieve deelnemer
26 apr 2020
70
30
Noord-Holland
Ook hier een boel problemen. Makita apparatuur besteld ivm gratis accu actie. Hopelijk komt de levering nog voor einde van deze maand... nietszeggende reacties via de mail, om over telefonisch contact nog maar te zwijgen... na super positieve ervaringen vorig jaar was dit de laatste keer bij toolnation, ongeacht de prijs
Uiteindelijk de bestelling op de allerlaatste dag van de Makita actie ontvangen. Beter net op tijd dan helemaal niet.
 

JoostHout

Nieuw lid
6 apr 2021
8
1
Wageningen
Ja, ik denk ook wel dat het goed komt. Ze zouden er slim aan doen in deze tijd veel beter te communiceren met de klanten. Zorgen dat ze bereikbaar zijn, en voorraadinformatie en levertijden veel beter onde controle te hebben. Ik wijk nu uit naar Baptist. Kost iets meer maar ik weet waar ik op kan rekenen.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Toolnation is echt niet overal goedkoop in. Ik ben mijn z.g.a.n Optimum Boorkolom zelf aan het herstellen gegaan omdat de fabrikant beweert dat er niets mis is. De prijzen voor reservedelen zijn absurd, ik heb de specifieke onderdelen uiteindelijk bij VDH in Utrecht besteld en standaard artikelen als kogellagers en V-snaar bij een bedrijf gespecialiseerd in SKF lagers in Den Bosch. Bijna 40,- voor een klassieke v-snaar en 30,- voor een standaard kogellager van Chinese makelij, waar de originele SKF artikelen 4 á 5 euro kosten! Ook is de respons momenteel enorm traag, meer dan een week.

Ook andere artikelen als Festool apparatuur (momenteel nauwelijks aan te komen) en CMT frezen zijn elders vaak goedkoper.

Ik bestel zelf regelmatig bij Kruis, Toolmax, Rubart (Duitsland, vooral accessoires) en soms Baptist. Recent wel netjes behandeld door Toolmax in zake Retouren en kosteloze deel levering.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Tsa, die levertijd is wel een dingetje, maar wat de prijs betreft moet je echt even rondkijken.
Ik heb de slagboormachine van festool nog nergens kunnen vinden voor de prijs van toolnation.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.116
241
Goeree-Overflakkee
Ik ontving onderstaand antwoord op mijn vraag wanneer ik m'n pakket ontvang. Verwijzen naar een computer vind ik niet erg klantvriendelijk.

Hartelijk dank voor uw bericht.
Ons systeem is volledig geautomatiseerd.
Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om 100% duidelijkheid te schetsen omtrent uw levering momenteel.
Uw bestelling is verwerkt wat betekend dat deze alle stappen op de verzending na al heeft gehad.
Daarom gaan wij er van uit dat het niet lang meer zal duren eer u bericht van de verzending krijgt.
Meer dan dat kunnen wij dus momenteel niet aangeven.
Onze excuses voor het ongemak want wij begrijpen hoe vervelend dit kan zijn voor u.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
Nieuwbouw
-----
Met vriendelijke groet,
...
Medewerker Klantenservice
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Wel, die kreten van in behandeling genomen, is verwerkt e.d zeggen bij toolnation totaal niets!
Als ik kijk in mijn overzicht, staat een bestelling van 4 jaar geleden nog op in behandeling genomen 😛
5Mei heb ik een bestelling gedaan en deze stond direct op in behandeling genomen, maar tot op heden niets ontvangen, terwijl toen werd gesteld 1-4 dg.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de service van toolnation en ik heb niet het idee dat ze hard werken aan een oplossing voor de problemen!
 

ertrike

Actieve deelnemer
8 apr 2020
55
41
Wageningen
Ik heb m'n bestelling van zes producten verspreid over anderhalve maand ontvangen. Elk onderdeel verpakt in één of twee veels te grote dozen. Ik ben blij dat nu alles binnen is, maar qua verpakking en verzending kan alles nog wel wat duurzamer
 

Bijlagen

  • IMG_20210508_102742.jpg
    IMG_20210508_102742.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 27

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
249
102
ik heb redelijk wat besteld daar, maar de service laat inderdaad wat te wensen over. Ook ik kreeg 3 losse frezen in drie dozen verdeeld over 2 weken. 1 daarvan wil ik graag ruilen maar dat moet je aanmelden ander sturen ze hem terug. Op de "service" pagina staat dat niet aangemelde pakketten worden terug gestuurd maar ze reageren niet op het aanmelden. Ook staat er dat je moet wachten tot ze reageren en dat extra mails sturen waarin je vraagt waarom je nog niets hebt gehoord geen zin heeft. Ik ben wel benieuwd want retourneren kan tot 2 weken na levering. Maar als ze binnen die 2 weken niet hebben gereageerd neem ik even aan dat dat wel nog kan. De vertraging ligt niet bij mij nu.
 

nelus

Actieve deelnemer
12 mei 2020
249
102
Tja, twee taalfouten in 1 bericht en geen benul van interpunctie — dan weet ik het wel wat betreft Toolnation…
Excuseert u mij, als het u belieft. Ik kan mij slechts beroepen op mijn onwetendheid aangaande de verplichting aan uw taalkundige verwachtingen te moeten voldoen. Ik zal mij in de toekomst zeker inspannen om er voor te zorgen dat zulk een gebrekkig taalgebruik niet wederom dit forum zal vervuilen. Tevens stel ik mij geheel open voor elke taaltechnische aanvulling uwerzijds. Met zeer vriendelijke groet, uw leerling.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.